
Burkard Bovensiepen, osnivač Alpine koja stoji iza nekih od fenomenalnih primeraka BMW-ovih modela, preminuo je u 88. godini.
Alpina je u saopštenju potvrdila vest o smrti svog osnivača te je dodala da je Bovensiepen bio vizionar, perfekcionista i čovek s jasnim idejama.
"Kada je imao ideju na umu, nikada se ne bi umorio usavršavajući je, sve dok u potpunosti ne bi ostvario svoju viziju i očekivanja", navodi se u saopštenju.
Bovensiepen je rođen 1936. godine u nemačkom gradu Chemnitzu, a nakon završetka srednje škole se obučio za alatničara, a kasnije je studirao mašinstvo pre nego je prešao na poslovnu administraciju.
Zatim je razvio modifikovane karburatore za "razne automobilske marke" kako bi poboljšao performanse, ali postojao je samo jedan brend koji je zaista "razbuktao" njegov entuzijazam, a to je BMW. Godine 1963. Alpina je predstavila svoj prvi karburator visokih performansi te ga ugradila u tada novi BMW 1500, koji je pokretao najmoderniji četvorocilindrični motor.
To je bilo toliko dobro rešenje da je BMW obavestio kupce da se modifikacija može obaviti bez ugrožavanja garancije.
"U suštini je to bilo odobrenje BMW-ovog odbora", navode iz Alpine.
Uprkos BMW-ovom blagoslovu, Bovensiepen nije mogao da priušti štand na Sajmu automobila u novembru 1963. godine pa je umesto toga stavio Alpininu brošuru ispod brisača svakog BMW-a 1500 koji je pronašao na parkingu.
Bio je to pametan marketinški potez koji je osigurao prodaju prvih 100 karburatora.
Svoju novu kompaniju osnovanu 1965. godine nazvao je po očevoj fabrici pisaćih mašina, čije ime se odnosilo na obližnje Alpe. S trkama je počeo krajem šezdesetih, jer je smatrao da u motorspotu može najbolje pokazati konkurentnost i tehničko znanje.
Na Alpininom platnom spisku su bili sjajni vozači među kojima su Derek Bell, James Hunt, Jacky Ickx, Niki Lauda, Hans Stuck i Dieter Quester.
Alpina je 1978. godine predstavila prvi automobil koji je nastao u njenom postrojenju, a u stvari su bila tri, B6 2.8, B7 Turbo i B7 Turbo Cupe. Zatim se kompanija 1983. godine registrovala kao proizvođač automobila. Nakon toga je 1989. godine stigla nova zvezda, B10 turbo kao najbrža limuzina na svetu, a 1995. godine se pojavila prva Serija 3 s V8 motorom. Alpinin prvi model s dizelskim motorom je stigao 1999. godine, a deo istorije je i Alpina Roadster baziran na modelu Z8.
Bovensiepenova dva sina su zajedno vodili kompaniju od 2002. godine, dok se on koncentrisao na Alpinin posao s vinom koji je započeo 1979. godine.

Nakon više od 50 godina saradnje, BMW je kupio prava na Alpinin brend u martu 2022. godine. Dogovor pokriva Alpininu aktuelnu ponudu do 2025. godine, dok će nakon toga zajednički biti mapirana nova strategija.
Izvor: Klix.ba / Topgear.com