
* Neto prihodi od 45,1 milijardi evra, povećani su za 7% u poređenju sa trećim tromesečjem 2022. godine, uglavnom zbog poboljšanja prometa i dosledne cenovne politike, delimično usporenim uticajem kursnih razlika.
* Konsolidovane isporuke(1) od 1.427 hiljada jedinica, povećane su za 11% u odnosu na treće tromesečje 2022. godine, pri čemu su regioni proširene Evrope, Bliskog Istoka i Afrike, Severne i Južne Amerike zabeležili poboljšanja u odnosu na prethodnu godinu.
* Ukupan inventar novih vozila iznosio je 1.387 hiljada jedinica na dan 30. septembra 2023. godine. Inventar kompanije iznosio je 388 hiljada jedinica, što predstavlja povećanje od 158 hiljada jedinica u odnosu na 31. decembar 2022. godine, što označava povratak na normalnije nivoe nakon višegodišnjeg perioda značajno ograničenih zaliha.
* Postignut je privremeni sporazum sa sindikatima UAW i Unifor. Zastoj u radu negativno se odrazio na neto prihode sa uticajem u iznosu od oko 3 milijarde evra u poređenju sa planiranom proizvodnjom, tokom oktobra
* Globalna prodaja baterijskih električnih vozila (BEV) povećana je za 37% u odnosu na treće tromesečje 2022. godine, uglavnom zahvaljujući modelu Jeep® Avenger i rastu prodaje komercijalnih BEV vozila, predvođenih modelom Citroën ë-Berlingo.
* Kompanija je otkupila akcije u vrednosti od 0,5 milijardi evra tokom trećeg tromesečja 2023. godine. Tokom prvih devet meseci zaključno sa 30. septembrom 2023. godine, otkupljeno je akcija u vrednosti od 1,2 milijarde evra. Kompanija očekuje da će završiti najavljeni program otkupa akcija za 2023. godinu u iznosu od 1,5 milijardi evra tokom četvrtog tromesečja 2023. godine.
„U prvom polugodištu ove godine, Stellantis se istakao kao lider u industriji po pitanju EBITDA, EBITDA marže i industrijskog slobodnog novčanog toka u poređenju sa konkurentima. Danas se fokusiramo na održavanje našeg momentuma tako što ćemo ostvariti vodeću profitabilnost i tokove gotovine u industriji, rešiti kritične izazove u bliskoj budućnosti i nastaviti sa transformacijom u oblasti elektrifikacije i tehnologije. Ovaj rast podržava sprovođenje naše strategije Dare Forward 2030.“
Natali Najt, finansijska direktorka (Natalie Knight, CFO)
AMSTERDAM, 31. oktobra 2023. godine - Stellantis N.V. nastavlja da razvija momentum u trećem tromesečju 2023. godine, ostvarujući povećanje neto prihoda od 7% u odnosu na isti period prethodne godine, zahvaljujući snažnim rezultatima u isporukama. „Treći Motor“(5) kompanije ostvario je rast prihoda od 25% u odnosu na isti period prethodne godine. Globalna prodaja BEV vozila porasla je za 37% u odnosu na treće tromesečje 2022. godine, a vodeći su bili sledeći modeli: Jeep® Avenger, Citroën Ami, Peugeot E-208, Fiat New 500e i Citroën ë-Berlingo. Ključne aktivnosti izvršene kako bi se ostvario strateški plan Dare Forward 2030 obuhvataju:
Briga: U industriji na koju još utiču neviđeni poremećaji i transformacije, Stellantis i njegova mreža prodajnih salona u Evropi ojačali su svoje partnerstvo kako bi unapredili iskustvo kupaca i pojednostavite celokupno putovanje korisnika. Uz potpisanih preko 8.000 prodaja i 25.000 ugovora za posleprodajne usluge širom 10 strateških evropskih zemalja, jasno je da Stellantis i njegovi poslovni partneri dele zajedničke ciljeve u vezi sa pojednostavljenjem, multi-brend pristupom, fokusiranošću na korisnika i osiguravanjem kvaliteta. Austrija, Belgija, Luksemburg i Holandija su već sprovele nove ugovore, a očekuje se da će ostatak Evrope početi sa usvajanjem novog modela od 2024.
Tehnologija: Peugeot je otkrio prvu aplikaciju STLA Medium-a – prve od Stellantis-ove četiri globalne BEV-by-design platforme – sa novim modelom E-3008, koji nudi autonomiju do 700 km, vreme punjenja, performanse, efikasnost i zadovoljstvo vožnje najbolje u klasi. Fiat se vratio u B segment, kao predvodnik održive urbane mobilnosti, sa novim modelom 600e, koji može da se pohvali sa najsavremenijim bezbednosnim karakteristikama i električnim dometom od više od 400 km (WLTP(6) kombinovani ciklus) i preko 600 km (WLTP(6) urbani ciklus) u gradu. Fiat je takođe predstavio i novu ponudu Topolino mikro-mobilnosti sa autonomijom od 75km i sigurnom najvišom brzinom od 45 km/h. Ova kompanija je takođe najavila i početak proizvodnje potpuno električnog kombija u Ellesmere Port-u – prvoj britanskoj fabrici posvećenoj isključivo električnim automobilima – i prvoj Stellantis fabrici na globalnom nivou posvećenoj električnim vozilima.
Na tržište uskoro dolazi i potpuno električni Citroën ë-C3. Prvi pristupačni evropski električni automobil, model ë-C3 donosi najbolji komfor u klasi i lak električni život zahvaljujući bateriji od 44 kWh koja obezbeđuje do 320km (199 milja) WLTP(6) autonomije vožnje, po fer i neto cenama na mnogim evropskim tržištima, počevši od 23.300 evra.
Stellantis je proslavio svoj najsavremeniji Centar za tehnologiju baterija u kompleksu Mirafiori u Torinu, Italija. Centar poboljšava mogućnosti kompanije za dizajniranje, razvoj i testiranje baterija, modula, visokonaponskih ćelija i softvera za napajanje budućih vozila marke Stellantis.
Kompanija je nastavila da jača svoj globalni ekosistem elektrifikacije i podržava svoje ambicije neutralnosti ugljenika na sledeće načine: (i) završetkom testiranja kompatibilnosti 24 porodice motora za korišćenje naprednih e-goriva sa Aramco-om, što će smanjiti emisiju CO2 za potencijalnih 28 miliona Stellantis vozila koja su trenutno na putu; (ii) otkrivanje Inteligentnog baterijskog integrisanog sistema sa Saft-om, koji projektni tim namerava da učini komercijalno dostupnim na Stellantis vozilima pre kraja ove decenije; (iii) najavljivanje planova za šestu gigafabriku na globalnom nivou kako bi se podržao njen smeli plan elektrifikacije obezbeđivanja približno 400 GWh kapaciteta baterije; to će biti drugi objekat koji će biti izgrađen u SAD sa Samsung SDI;
* ulaganjem u projekat Hell’s Kitchen kompanije Controlled Thermal Resources Holdings Inc. za proizvodnju do 300.000 metričkih tona ekvivalenta litijum karbonata svake godine; i (v) završetak kupovine od 33,3% Simbio-a, lidera u mobilnosti na vodonik sa nultom emisijom, kako bi se osigurala Stellantis-ova liderska pozicija na tržištu vozila na vodonik.
Vrednost: Da bi ubrzao prelazak na električna vozila u Severnoj Americi, Stellantis i još šest vodećih globalnih proizvođača automobila će stvoriti do sada neviđenu mrežu punjača, instalirajući najmanje 30.000 punjača visokog napona.
Stellantis takođe sprovodi višestrategijski plan dizajniran za upravljanje i osiguranje dugoročnog snabdevanja ključnim mikročipovima, ostvarujući ciljeve postavljene u okviru plana Dare Forward 2030. Strategija grupe Stellantis podrazumeva sporazume sa proizvođačima čipova za ključne poluprovodnike, kupovinu ključnih delova, i potpunu vidljivost budućih potreba za čipovima
Kompanija je otkupila akcije u vrednosti od 0,5 milijardi evra tokom trećeg tromesečja 2023. godine. Tokom prvih devet meseci zaključno sa 30. septembrom 2023. godine, otkupljeno je akcija u vrednosti od 1,2 milijarde evra. Kompanija očekuje da će završiti najavljeni program otkupa akcija za 2023. godinu u iznosu od 1,5 milijardi evra tokom četvrtog tromesečja 2023. godine.
U oktobru 2023. godine, kompanija je najavila svoje planove za akviziciju oko 20% kompanije Leapmotor za približno 1,5 milijardi evra i osnivanje Leapmotor International, zajedničkog poduhvata sa odnosom vlasništva 51/49 u korist Stellantis-a, sa ekskluzivnim pravima za izvoz, prodaju i proizvodnju Leapmotor proizvoda izvan regiona Velike Kine.
U oktobru 2023. godine, Kompanije je predstavila Pro One kao unapređenu stratešku ofanzivu u oblasti komercijalnih vozila kompanije, sa kojom će zauzeti poziciju globalnog lidera, obuhvatajući profesionalne ponude šest legendarnih brendova Stellantis - Citroën, FIAT, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall, i podršku ostvarivanju ciljeva strateškog plana Dare Forward 2030.
NAPOMENE
(1)Kombinovane isporuke obuhvataju pošiljke konsolidovanih zavisnih preduzeća Kompanije i nekonsolidovanih zajedničkih ulaganja, dok konsolidovane isporuke uključuju samo pošiljke konsolidovanih zavisnih preduzeća Kompanije. Brojke po segmentima mogu se razlikovati zbog zaokruživanja.
(2)Prilagođeni operativni dobitak/(gubitak) isključuje iz neto profita/(gubitka) promene koje obuhvataju restrukturiranje, umanjenje vrednosti, otpis sredstava, prodaje investicija i neobične prihode/(rashode) koji se smatraju retkim ili izdvojenim događajima i retki su po prirodi, budući da uključivanje takvih stavki nije pokazatelj kontinuiranog operativnog performansa kompanije, a takođe isključuje neto finansijske troškove/(prihode) i poreske troškove/(koristi). Od 1. januara 2023. godine, naš Prilagođeni operativni dobitak/(gubitak) uključuje udeo u dobiti/(gubitku) od investitora putem metode učešća. Komparativni podaci za odgovarajuće periode za 2022. godinu su prilagođeni u skladu sa tim.Ova promena je uvedena jer menadžment veruje da su ovi rezultati sve relevantniji zbog broja partnerstava koja je Stellantis sklopio u poslednje vreme i nastaviće da sklapa u budućnosti, u vezi sa elektrifikacijom i drugim oblastima od suštinskog značaja za budućnost mobilnosti.Neobični operativni prihodi/(rashodi) su uticaji strateških odluka, kao i događaji koji se smatraju retkim ili izdvojenim i retkim u prirodi, budući da uključivanje takvih stavki nije pokazatelj kontinuiranog operativnog performansa kompanije. Neobični operativni prihodi/(rashodi) uključuju, ali se ne ograničavaju na: uticaje strateških odluka za racionalizaciju osnovnih operacija Stellantis-a; troškove vezane za objekte koji proizilaze iz planova Stellantis-a za prilagođavanje kapaciteta proizvodnje i strukture troškova potrebima tržišta, i troškove konvergencije i integracije direktno povezane sa značajnim akvizicijama ili spajanjima.
(3) Industrijski slobodni tok gotovine se računa kao tokovi gotovine od operativnih aktivnosti umanjeni za: tokove gotovine od operativnih aktivnosti od prekinutih operacija; tokove gotovine od operativnih aktivnosti povezane sa finansijskim uslugama, umanjeni za eliminacije; investicije u osnovna sredstva i nematerijalne imovine za industrijske aktivnosti; doprinose kapitalu zajedničkim preduzećima i manje akvizicije konsolidovanih podružnica i metoda učešća i ostale investicije; i prilagođeni za: neto međupreduzničke plaćanja između neprekidnih operacija i prekinutih operacija; prihod od prodaje imovine i doprinose planovima penzijskog zbrinjavanja sa definisanim koristima, umanjeni za porez. Vreme ostvarenja industrijskog slobodnog toka gotovine može biti pod uticajem vremena unovčenja potraživanja, faktoringa i plaćanja obaveza, kao i promena u drugim komponentama obrtnog kapitala, koje se mogu razlikovati iz perioda u period zbog različitih inicijativa za upravljanje gotovinom i drugih faktora, neki od kojih mogu biti izvan kontrole kompanije.
(4) Izvor: IHS Global Insight, Wards, Udruženje za putničke automobile Kine i procene Kompanije.
(5) Odnosi se na grupisanje segmenata Južna Amerika, Bliski istok i Afrika, Kina i Indija i Azija i Pacifik u svrhu prezentacije samo
(6) Svetski harmonizovani ciklus testiranja lakih vozila
Rangiranja, tržišni udeo i druge informacije o industriji potiču iz izvora trećih strana u industriji, (npr. Agence Nationale des Titres Sécurisés (ANTS), Associação Nacional dos Fabricantes de Veículos Automotores (ANFAVEA), Ministarstvo infrastrukture i održive mobilnosti (MIMS), Ward’s Automotive) i internih informacija, osim ako nije drugačije navedeno.
Za svrhe ovog dokumenta, i osim ako nije drugačije navedeno, informacije o industriji i tržišnom udelui odnose se na putničke automobile (PC) i lakih komercijalnih vozila (LCV), osim ako nije drugačije navedeno:
Bliski istok i Afrika isključuju Iran, Sudan i Siriju;
Južna Amerika isključuje Kubu;
Indija i Azija Pacifik odražavaju zbir za glavna tržišta na kojima Stellantis konkuriše (Japan (PC), Indija (PC), Južna Koreja (PC + pikapovi), Australija, Novi Zeland i jugoistočna Azija);
Kina predstavlja samo NR Kinu; i
Maserati odražava agregat za 17 glavnih tržišta na kojima Maserati učestvuje i potiče iz podataka S&P Global, konkurentnog segmenta Maserati-ja i internih informacija.
Podaci iz prethodnih perioda su ažurirani da bi odražavali trenutne informacije koje pružaju izvori trećih strana u industriji.
Komercijalna vozila obuhvataju dostavna vozila, lake i teške kamione i putnička vozila registrovana ili prilagođena za komercijalnu upotrebu. EU30 = EU 27 (bez Malte), Island, Norveška, Švajcarska i UK.
Niskootporni vozila (LEV) = vozila na baterije (BEV), priključni hibridi (PHEV) i vozila na gorivne ćelije (FCEV).
Svi prodati BEV i LEV od strane Stellantis uključuju Citroën Ami i Opel Rocks-e; u zemljama gde se ova vozila klasifikuju kao kvadricikli, oni su isključeni iz ukupnih prodaja Stellantis-a, prodaja u industriji i tržišnog udela.
PR saopštenje