home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fiat 500e

Broj registracija novih električnih vozila u Evropi je premašio broj registracija dizelskih automobila. Dizeli su 2015. godine činili 50% tržišta, a danas tek 12%. Čini se da će električni automobili uskoro prestići sva klasična vozila sa SUS motorima.

Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), broj registracija novih električnih vozila u Evropskoj uniji po prvi put je premašio broj registracija dizelskih automobila u periodu za 10 meseci tekuće godine. To znači da su električna vozila sada treći najpopularniji izbor iza benzinskih i hibridnih automobila.

Prošlog meseca, registracije električnih automobila su porasle za 36,3 posto u odnosu na oktobar 2022., a reč je o 121.808 jedinica, dok je tržište dizelskih automobila nastavilo da pada. Zaključno sa oktobrom, ukupni broj novih registrovanih EV vozila u EU iznosi 1,2 miliona, što je ogroman rast od 53,1% u odnosu na prošlu godinu.

Ako posmatramo period u prvih 10 meseci ove godine električni automobili u Evropi zauzimaju 14% tržišta. Ako poredimo ovaj rezultat sa dizelskim automobilima, koji čine tek 12%, vidimo da su baterijska vozila već preskočila jednu prepreku. S druge strane, dizeli beleže značajan pad u odnosu na 2015. godinu, kada je broj vozila pogonjenih ‘’naftom’’ činio čak 50% tržišnog kolača.

Hibridni automobili su takođe zabeležili značajan rast prodaje. Sa 2,2 miliona novih registracija u EU, u periodu januar-oktobar, ‘’mešanci’’ su realizovali veći broj registracija za 29,8% u odnosu na isti period prošle godine. Suprotno tome, popularnost plug-in hibridnih modela na evropskom kontinentu je u konstatnom padu zbog ‘’izbijanja’’ subvencija za ovaj tip vozila. Njihova prodaja je pala na samo 72.002 registrovane jedinice prošlog meseca, što je rezultiralo tržišnim udelom od 8,4% na godišnjem nivou.

Ako gledamo lidere i rekordere, tu prednjače automobili s benzinskim motorima. Međutim, u prvih deset meseci ova kategorija je pala s 35,4% na 33,4% u odnosu na isti period prošle godine. Drugim rečima, čini se da dizelski i tradicionalni benzinski automobili polako ali sigurno ustupaju mesto novom talasu hibridnih i električnih vozila, sviđalo se to ljudima ili ne. Podsetimo, Parlament Evropske unije je izglasao zabranu prodaje svih novih automobila koji emituju CO2 od 2035. godine.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 478



Komentari