
Svima su jasne prednosti električnih automobila nad konvencionalnim, kao i očigledni nedostaci. Osim sklonosti požaru, veliki nedostatak je i teško gašenje jednom kad izbije.
Vatrogasci se redovno muče gašenjem požara na električnim automobila. Primenjuju se brojne inovacije, od posebnih prekrivača do posebnih materijala za gašenje, ali i dalje preovlađuje klasičan postupak s vodom, navodi Index.hr.
Ako automobil nije moguće uroniti u neki bazen s vodom, onda mora obilato da se zaliva vodom i hladi. A to može da potraje, što znači da će i potrošnja vode biti višestruko veća nego u slučaju gašenja požara na običnom automobilu. To potvrđuje i događaj od ovog Božića, kad su vatrogasci iz Pine Levela primili poziv.
U saobraćajnoj nesreći je stradao Teslin Model Y, koji se ujedno i zapalio. Vozač je pobegao na vreme i spasio se, dok je automobil, uprkos brzom dolasku vatrogasaca, izgoreo u potpunosti. Gašenje požara je trajalo preko sat vremena, a vatrogasci su na kraju potrošili preko 135.000 litara vode.
To je bar 36 puta više nego što je potrebno za gašenje požara na običnom automobilu. Primera radi, govorimo o količini vode koju potroši prosečna četvoročlana porodica tokom godinu dana.
U svom postu su naglasili da su "požari električnih vozila neobični i predstavljaju jedinstvene izazove i opasnosti za vatrogasce" jer mogu "ponovo da se zapale satima ili danima nakon što su ugašeni". Pritom se generišu temperature veće od 2500°C. "Dim iz ovih gorećih električnih automobila proizvodi fluorovodik i hlorovodik. Oba su otrovna i zahtevaju od vatrogasaca nošenje zaštite", napomenuli su.
Izvor: Index.hr
Screenshot: YouTube