
Nemački sud je poništio dozvolu koja je omogućavala VW-u da popravi motore ažuriranjem softvera umesto naknadne ugradnje potencijalno skupljeg hardvera. Sporni softver se koristi u 62 starija modela s dizelskim motorima s kodnom oznakom EA-189.
Nakon dizelskog skandala koji je narušio ugled najvećeg evropskog proizvođača automobila, Volkswagen grupa izgubila je još jednu parnicu na nemačkom sudu zbog svog spornog softverskog rešenja kojima su opremljeni dizelski Euro 5 modeli. Upravni sud u Šlesvigu, koji je već doneo sličnu presudu pre godinu dana, poništio je odobrenje i ujedno kompromisno rešenje nemačke agencije za transport. Sporni softver koristi se u 62 starija dizel modela, navodi organizacija za zaštitu okoline DUH, koja je ustvari pokrenula tužbu.
Sudije su povukle dozvolu koja je omogućila Volkswagen grupi da popravlja motore ažuriranjem softvera, umesto da ih naknadno opremi potencijalno skupljim hardverom. DUH je tvrdio da motor sa kodnom oznakom EA-189, a reč je o Euro 5 TDI dizelašima od 1.6 do 2,0 litra zapremine, još uvek krši ekološke propise. Ovi motori su tretirani kao veći prioritet za sanaciju pošto ih ima mnogo više na putu, a u kasnijoj fazi su bili obuhvaćeni i trocilindarski 1.2 i 1.4 TDI dizeli. Volkswagen je tvrdio da su ovi izuzeci neophodni za zaštitu motora od oštećenja i da je pouzdanost automobila na prvom mestu. Nemački proizvođač smatra da je presuda pogrešna i obećao je da će uložiti žalbu.
Istovremeno, u Volkswagenu veruju da njihova vozila neće biti povučena sa saobraćajnica. Kompanija se već žalila na presudu iz februara 2023., koja je sada u toku žalbenog postupka.
KBA, nemačka agencija za drumski saobraćaj, dala je odobrenje za korišćenje tek nakon što je od Volkswagena zatražila prilgođenje spornog softvera. Agencija će preispitati presudu kada njena pisana verzija bude dostupna i odlučiti o daljnjim koracima.
Međutim, u celoj priči nije sporan samo Volkswagen. Naime, iz DUH-a je saopšteno da su oni podneli slične tužbe protiv drugih koji koriste sličan softver, a reč je o Mercedesu, BMW-u, Fiat automobilima nastalim u vreme saradnje sa Stellantisom i 15 drugih proizvođača automobila.
Izvor: Klix.ba / Bloomberg
Foto: Arhiva