
Razlog nisu baterije…
U aktuelnom Ecotestu Nemačkog autokluba (ADAC) testirana je paleta od 39 novih električnih automobila. U tu svrhu, ADAC koristi test cikluse koje je sam kreirao, kombinujući WLTP potrošnju i cikluse vožnje na autoputu. To je korak bliže stvarnosti od WLTP merenja, koje proizvođači koriste za određivanje svojih zvaničnih brojki dometa.
Prema ADAC-u, domet je 2023. u proseku bio sedam kilometara veći u odnosu na prethodnu godinu. Za ispitane električne automobile prosečno je iznosio 393 kilometra. Poređenja radi, 2021. električni automobili imali su prosečan domet od 333 kilometra, onda je 2022. bio veliki rast pa zatim manji rast prošle godine…
Među električnim automobilima ispitanim 2023. godine, Hyundai Ioniq 6 imao je najveći domet u ADAC-ovom merenju od 555 kilometara. Ukupno osam od 39 električnih automobila (20,5%) imalo je domet od najmanje 500 kilometara. BMW iX xDrive50, koji je ispitan 2022., postigao je najveći domet do danas sa 610 kilometara, navodi Revija HAK.
Aktuelni Ecotest ADAC-a takođe pokazuje da u većini slučajeva raskošniji domet nije postignut ugradnjom većih baterija ili nove tehnologije baterija, nego smanjenjem potrošnje energije zbog efikasnijih motora i bolje aerodinamike. U proseku su testirani električni automobili trošili 19,7 kWh/100 kilometara 2023. godine, dok je 2022. godine potrošnja bila 21,1 kWh/100 km. Na Ecotestu sprovedenom 2023. Hyundai Ioniq 6 bio je najekonomičniji s potrošnjom od 15,5 kWh/100 kilometara. VW e-Up ima ukupno najnižu izmerenu potrošnju do danas od samo 13,7 kWh/100 kilometara zabeleženu na Ecotestu 2021. S druge strane, Audi Q8 e-tron Sportback 55 imao je najveću potrošnju na Ecotestu 2023. s 24 kWh/100 kilometara.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW