
Električni automobili mogu da oporave do 40 posto energije koja se koristi tokom vožnje. To je dokazano u novom testu koji je sproveo Nemački autoklub (ADAC).
Zahvaljujući regeneraciji elektromotora, energija se može vratiti prilikom vožnje nizbrdo i kada vozač otpusti papučicu gasa. Koliko efikasno automobil može da regeneriše energiju zavisi od mnogih faktora, poput nagiba, elektromotora i baterije, navodi Revija HAK.
U testu se električni automobil Dacia Spring vozio duž deonice u Alpama. U jednom smeru, koji se uglavnom sastojao od uzbrdica, potrošnja je iznosila 26,3 kWh/100 km. Međutim, u drugom smjeru potrošnja je bila –7,1 kWh/100 km. BMW i7, težak preko 2,8 tona, potrošio je neverovatnih 59,3 kWh/100 km u jednom smeru, ali -26,3 u drugom. Najveći potencijal uštede je u gradskom psaobraćaju, gde je prethodni test organizacije Green NCAP pokazao da električni automobili mogu da oporave više od 30 posto korišćene energije.
Potrošnja u kWh/100 km
Automobil Uzbrdo Nizbrdo
Spring Dacia 26,3 -7,05
Tesla Model Y 48,8 -17,6
BMW i7 59,3 -26,3
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia