home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Seal U

Evropski proizvođači su predugo od EU tražili posebne mere zaštite pred velikom invazijom električnih automobila iz Kine. Sad kad je Brisel najavio uvođenje dodatne carine na kineska EV vozila, Kina je našla novo oružje. Kinezi uzvraćaju udarac s plug-in hibridima koji bi mogli da pokore Evropu.

Evropskoj Uniji je bilo potrebno dosta vremena da uvede zaštitu za domaće proizvođače od kineske invazije u vidu veće carinske stope pri njihovom uvozu. Međutim, to bi moglo da se pokaže kao mač sa dve oštrice za EU. Kineski plug-in hibridi su njihovo novo oružje, ali ne i jedino.

S podizanjem carina, novi električni automobil koji dolaze s istoka od leta će biti skuplji u Evropi. Jedini razlog zašto se Brisel nije ranije usuđivao da nametne veće namete pri uvozu bila je moguća odmazda koja utiče na trgovačke odnose između Evrope i Kine.

Kako navodi Klix.ba, cenu prisutnosti u Evropi će moći da podnesu samo jaki kineski brendovi, kao što su BYD, Geely, MG, Chery, Nio i Xpeng. Većina njih, od 140 registrovanih brendova na kraju neće opstati, a kamo li poslovati u uslovima slobodnog tržišta.

Jaki kineski brendovi i njihova vlada svuda idu zajedno ruku pod ruku. Ipak, otkako je EU najavila oporezivanje električnih automobila, postoji novo oružje kao odgovor na taj potez. Kinezi nisu planirali strategiju protiv evropske odluke, ona već postoji i pitanje je vremena kada će stići. BYD-ov najavljeni plug-in hibrid s 2.000 kilometara autonomije, s tehnologijom koja je u Kini u velikom porastu, jedan je od tih odgovora.

Takođe, zahvaljujući velikim investicijama u autoindustriju, ciklus razvoja novog modela u Kini je smanjen na maksimalno dve godine, u poređenju sa tri do pet godina u Evropi.

Ako evropski brendovi nisu mogli da se suprostave kineskim električnim automobilima, neće moći da pariraju ni njihovim naprednim plug-in hibridima. Danas najbolji evropski plug-in hibridi mogu da pređu maksimalno do 1.000 kilometara bez dolivanja goriva, ali ne postoji nijedna, čak ni premium marka, koja je sposobna da podigne autonomiju iznad toga ili da je udvostruči kako obećava kineski BYD.

Ako uzmemo u obzir da su evropski kupci počeli da veruju kineskim električnim automobilima, ceneći njihovu tehnologiju i prihvatajući dizajn i na kraju nižu cenu, onda će u nove plug-in hibride verovati još i više.

Mala prepreka ili prednost, koju je ranije možda predosetio evropski zakonodavac, može biti u tome da je Evropa plug-in hibride prve otpisala s liste podsticaja. Međutim, dok je Evropa zauzeta propisima, kineska vlada šakom i kapom subvencioniše domaće marke. Zato kineski automobili imaju nisku cenu, navodno oko 25 posto nižu u proseku po vozilu u C segmentu u odnosu na evropske rivale.

Kažu da se osveta servira hladna, a udar s PHEV vozilima je prva koju će Kinezi izvesti, jer postoji još jedna. U Kini je prisutno 1.800 evropskih kompanija na koje je kineska vlada već povećala pritisak uvodeći nove propise poslovanja. Zato na Starom kontinentu postoji opravdan strah da bi Evropska Unija mogla da postane marioneta Kine s kojom ona upravlja kako hoće.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 461



Komentari