home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW i4

BMW je i protiv carina na kineske automobile u Evropi

Izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse je rekao da bi Evropska Unija trebalo da preispita svoje ciljeve emisija CO2. Regulatorni pritisak na proizvođače automobila da smanje emisije CO2 pojačava se sledeće godine.

– Verujemo da je sveobuhvatna revizija zakona o CO2 floti u EU ključna – rekao je Zipse tokom godišnje konferencije o rezultatima kompanije, piše Automotive News Europe.

BMW je objavio da je smanjio emisije CO2 svoje cele flote na prosečnih 20 posto ispod svog potrebnog evropskog cilja za 2023. godinu, navodi Revija HAK.

Zipse je rekao da će pooštravanje ciljeva CO2, koji zahtevaju 25-procentno smanjenje emisija iz voznog parka novih putničkih automobila prodatih u Evropi, u poređenju s brojkama iz 2021. godine, biti teško za industriju.

Volkswagen grupa je takođe pozvala EU da ublaži zahteve. Poziv na reviziju je ponovio izvršni direktor Renaulta Luca de Meo u otvorenom pismu zakonodavcima EU. Nepoštovanje novih pravila EU pokrenuće kaznu od 95 evra (za proizvođače automobila) za svako vozilo registrovano u EU, pomnoženo na godišnjem nivou sa svakim g/km CO2 iznad cilja.

Zipse je rekao da je BMW bio na doborm putu da postigne strože ciljeve za 2025. jer je forsirao povećanje proizvodnje električnih vozila na 20 posto svoje ukupne proizvodnje. Prošle godine 15 posto globalne prodaje BMW-a bilo je električno, objavila je kompanija.

Uprkos BMW-ovom stavu o postizanju ciljeva, Zipse je upozorio na otpor kupaca prema politici Evropske Unije koja gura električne automobila.

– To je slobodna odluka miliona kupaca – rekao je Zipse.

– Nije to samo kao energetska infrastruktura gde možete nešto isključiti pritiskom na dugme, a zatim se nešto drugo događa automatski.

Zipse aludira na to da se kupcima ne može nešto nametati na silu.

Izvor: Revijahak.hr / Automotive News Europe

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW

BMW je protiv carina na kineske automobile u Evropi

Izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse se izjasnio i protiv podizanja carina na kineske električne automobile koji se uvoze u Evropu, nazivajući pretnju evropskoj automobilskoj industriji prenaduvanom, piše Automotive News Europe. Zipse je poslednji izvršni direktor jednog proizvođača automobila koji je protiv podizanja većih trgovinskih barijera (carina na kineske automobile) i prati slične izjave svojih rivala u Mercedes-Benzu i Volkswagen grupi.

– Evropska automobilska industrija, kada je u pitanju BMW Grupa, nije masovno oštećena uvozom kineskih automobila, niti je u interesu EU da dodatno nameće carine na te proizvode – rekao je Zipse novinarima.

Zipse je opisao kao prenaduvan strah da bi Kina mogla ozbiljno da poremeti evropsku prodaju automobila.

– Niko ne može tek tako doći na tržište veliko poput Evrope i tek tako ga preuzeti – kaže Zipse.

Ali BMW-ova perspektiva nije ista kao i kod nekih drugih proizvođača. Mnogi od njih nemaju interese na kineskom tržištu, a deluju u drugom tržišnom segmentu, jeftinijih automobila. Tu je najveći pritisak kineskih marki poput BYD-a ili MG-ja.

Izvor: Revijahak.hr / Automotive News Europe



čitanja : 471



Komentari