
Renault i Volvo Group su osnovali novi start-ap Flexis koji ima za cilj da preokrene evropski sektor komercijalnih vozila sa nizom visoko modularnih električnih kombija.
Flexis ima za cilj da iskoristi rast potražnje za komercijalnim vozilima sa nultom emisijom, za koju se očekuje da će rasti za 40% svake godine do 2030.
Objašnjavajući svoje ambicije, izvršni direktor Renault Grupe Luka de Meo je rekao: „Ovo je na neki način Tesla komercijalnih vozila. To je način na koji to morate da vidite.”
Prvi Flexis model, deo linije od tri kombi vozila koja je predstavljena na konferenciji za medije, biće lansiran 2026. godine. Na osnovu arhitekture skejtborda, De Meo je obećao da će „potpuno transformisati“ uobičajenu percepciju kombija.
„To više nije bela kutija na točkovima sa dizel motorom“, rekao je on. Biće to kombi dizajniran za isporuku u gradskim centrima, sa prioritetom efikasnog korišćenja prostora, kao i potpune upravljivosti. Imaće dužinu koji je otprilike u skladu sa postojećim Renault Kangoom, ali sa mnogo višom linijom krova kako bi se postigao ukupan kapacitet tereta koji odgovara Renault Traficu.
Te uske proporcije će takođe obezbediti da kombi ima krug okretanja u rangu sa superminijima B segmenta, napominje Renault.
Flexis je takođe blisko sarađivao sa logističkim kompanijama na optimizaciji unutrašnjeg pakovanja svojih kombija, pri čemu je francuska kompanija za prevoz tereta CMA CGM preuzela 10% udela u poslovanju.
De Meo je rekao da je ovaj pristup inspirisan Rivianom, koji je razvio svoj električni kombi sa Amazonom, i nedavno propalim start-apom Arrival, koji je bio u partnerstvu sa UPS-om i Post Officeom.
Unutrašnjost Flexis kombija je dizajnirana da uštedi što više vremena svojim operaterima. De Meo je objasnio: „Pokušavali smo da izvučemo svaku sekundu iz interakcije između vozača i kombija, jer svakih 30 sekundi koje uštedite u isporuci po našoj proceni vredi [dodatnih] 1% profitabilnosti za logističkog operatera.”
Izvršni direktor Flexisa Filip Divri rekao je da je jednostavnost rada takođe ključna tačka. On je elaborirao: „Mnoge logističke kompanije vide da njihovi vozači menjaju posao nakon 12-18 meseci, tako da morate da menjate celu radnu snagu svakih 12-18 meseci. „Ako možemo da učinimo naše vozilo lakšim za vožnju, prijatnijim za ljude koji isporučuju 100 ili 150 paketa dnevno, i možemo da ih zadržimo duže na poslu, to je mnogo veća vrednost, a mnogo manje smetnji u radu korisnika.“
Takođe je sugerisao da će Flexisova softverska platforma biti sposobna da nauči rute kompanije i da uzme u obzir zaustavljanje punjenja, smanjujući opterećenje za vozače.
Svi Flexisovi kombiji će biti bazirani na visoko modularnoj platformi sa 800V arhitekturom koja povećava brzinu punjenja i izborom između dve veličine paketa baterija.
De Meo je rekao da će se kombiji Flexis u početku prodavati pod brendom Renault Trucks. Start-ap je trenutno u pregovorima sa Nissanom, partnerom Renaulra u Alijansi, koji trenutno prodaje Kangoo kao Townstar.
Udeo u Flexisu je trenutno podeljen 45:45 između grupa Renault i Volvo, a CMA CGM preuzima preostalih 10%. Međutim, start-ap nastavlja da traži dodatne partnere.
Flexis će takođe iskoristiti ekonomiju obima sa automobilima Renault grupe gde god je to moguće. Njegovi kombiji će, na primer, deliti baterije sa EV-ima kompanije Alpine, čime će se, na primer, popuniti proizvodni kapacitet Renaultove dve gigafabrike u severnoj Francuskoj. Ovo daje novoj diviziji prednost u odnosu na rivalske start-apove, rekao je de Meo.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs