home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Seagull

Strah od kineskih automobila u Evropi postaje sve veći, iako su Evropljani pripremili barijeru u vidu veće carinske stope. Do sada su Kinezi uglavnom nudili veće i skuplje modele, ali onog trenutka kad počnu da nude male i jeftine, mogli bi da uzdrmaju tržište. BYD Seagull je jedan od tih.

BYD Seagull u Evropu stiže sredinom 2025. godine. Ovu informaciju je potvrdila Stella Li, izvršna potpredsednica brenda, prenosi Klix.ba.

Li je istakla takođe da je za ciljeve, koje je proizvođač postavio, neophodno osvojiti veći tržišni udeo na evropskom kontinentu. Da bi takav plan bio ostvariv, potreban im je model koji generiše veliku količinu prodaje poput Seagulla. Cena i autonomija su uglavnom na strani ovog modela, jer su oni ključni faktori za pridobijanje kupaca da bi ga razmotrili kao alternativu evropskim modelima.

Prema izjavi Stelle Li, BYD-ov najmanji model će se na evropskom tržištu naći u prodaji u drugoj polovini 2025. godine, tako da proizvođač ima vremena da poboljša autonomiju koja u Kini iznosi 405 kilometara prema kineskom standardu merenja, dok je po evropskom ciklusu WLTP to otprilike 325 kilometara.

BYD Seagull

S druge strane, to je dovoljno za model koji je dugačak jedva 3,7 metara i čiji motor proizvodi maksimalnu snagu od 75 KS. Budući da se baterija ne može povećati s obzirom na dostupno međuosovinsko rastojanje, BYD će softverskim nadogradnjama pokušati da smanji potrošnju energije.

BYD Seagull

Kinezi će navodno implementirati i novi dizajn u poređenju sa trenutnim modelom koji se prodaje u Kini i uključiće više bezbednosnih sistema da bi se ovaj model nosio sa Euro NCAP testovima.

Kada je krenula trka za električnim automobilima, evropski brendovi su mahom nudili veće modele. Manji modeli su izbegavani zbog manje marže, ali nisu bili svesni da time gube kupce. Brendovi su sada svesniji te stvarnosti, pogotovo kada Kinezi počinju da prete i pritiskaju još više. Realnost za evropske proizvođače je jasna, konkurencija postaje sve veća i jača, a mogućnosti za pridobijanje kupaca su sve manje.

Renault i Stellantis su brendovi koji se najviše klade na male električne automobile, iako je Renault pre 10 godina bio na evropskom tronu kada je nudio Twizzy, Zoe i nešto kasnije Twingo E-Tech, ali očigledno u pogrešno vreme. Moćni Volkswagen se takođe priključio tom novom trendu i već najavljuje ofanzivu s malim formatima. Međutim, u narednih godinu do dve Evropa očekuje pravu poplavu malih elektro automobila, što je praktično u isto vreme kad i kineski rivali stižu na Stari kontinent.

Nesumnjivo je da će se BYD Seagull suočiti s nizom rivala, od novog Renaulta Twinga do Volkswagena ID.1 i Citroena e-C3. Međutim, jedan suparnik će se isticati iznad ostalih, jer je u suštini konceptom najbliži kineskom modelu. To je nova Dacia Spring čija cena je već sada na pojedinim EU tržištima ispod 11.000 evra računajući subvenciju i Dacia finansiranje.

BYD Seagull bi mogao da bude težak rival s kojim će jeftini evropski modeli ukrstiti mač, budući da svi oni ističu cenu ispod 20.000 evra kao važan adut. Ali ako konačna prodajna cena malog Kineza bude značajno ispod ove barijere biće im još teže.

Seagull se u Kini prodaje za mizernih 9.000 evra, ali dok kineski modeli dođu na evropsko tržište u praksi koštaju mnogo više. To je zato što ih čekaju viši bezbednosni standardi, troškovi transporta, veći porezi i mnogo veće marže evropskih dilera.

Podsećamo, BYD od 2026. planira da proizvodi automobile u Mađarskoj. Tim potezom Kinezi će izbeći carinska davanja i transport, te na kraju postići bolju krajnju cenu što i jeste cilj proizvođača.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 2733



Komentari