
Litijum-gvožđe fosfat baterije (LFP) brzo su prešle iz jeftinije opcije u svojevrsnog pobednika u širokom rasponu primena. BYD, u stvari filijala Findreams, lansirala je bateriju Blade 2020. godine i uzdrmala industriju. Odjednom se LFP baterija mogla takmičiti s NCM (nikl, kobalt, mangan) alternativama zahvaljujući pametnom pakovanju, nazvanom cell-to-pack.
U ovim baterijama se ćelije stavljaju direktno u bateriju. To povećava količinu aktivnog materijala koji može da stane u prostor u poređenju s onim da su ćelije prvo smeštene u module. Metoda omogućava električnom automobilu da ima LFP bateriju s većom gustinom energije nego da je baterija sastavljena na tradicionalan način, navodi Revija HAK.
Osim BYD-a koji koristi cell-to-pack, tehnologija se može naći u električnim automobilima Toyote, Forda, Kije, a od 2025. godine i Mercedes će koristiti istu tehnologiju baterija. BYD je takođe potpisao sporazum s Borgwarnerom, koji će graditi proizvodne pogone za tu tehnologiju u Evropi i SAD-u. Tokom prezentacije, predsednik BYD-a Wang Chuanfu otkrio je da je u pripremi druga generacija baterije Blade. Nova generacija baterija biće manja, lakša i dovešće do manje potrošnje kada se koristi u sistemima.
Do sada Findreams/BYD nije dao nikakve podatke ili specifikacije o novoj generaciji. Navodi se tek da će nova generacija BYD baterija imati gustinu energije od 190 Wh/kg. To se može uporediti sa 150 kW/kg današnje generacije, a veća gustina energije znači da baterijski paketi mogu da budu manji bez gubitka performansi odnosno da pruže veće domete u automobilima. U oba slučaja radi se o boljem dometu u odnosu na cenu.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: BYD