home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Dolphin

U Evropi se već godinama priča o "jeftinim kineskim automobilima" koji će preplaviti Stari kontinent i uništiti domaće proizvođače. Ali "izrazito jeftinih" kineskih automobila baš i nema na evropskom tržištu, većina njih je samo malo jeftinija od etablirane zapadne konkurencije.

Umesto da prodaju vrlo jeftino, Kinezi prodaju svoje modele u Evropi po osetno višim cenama nego što to čine u Kini. Istina, automobili za Evropu moraju da imaju više bezbednosne standarde i više obaveznih sistema za pomoć u vožnji, ali to nikako ne opravdava više nego dvostruko višu cenu nekih modela u Evropi, navodi Jutarnji.hr.

Istraživanja pokazuju da su cene kineskih automobila malo ispod automobila evropskih marki. Ali s obzirom na to koliko su kineski auti jeftiniji u proizvodnji, cene bi trebalo da budu mnogo niže. Kineski proizvođači su racionalizovali troškove u svakoj fazi proizvodnog procesa, od proizvodnje baterija do rudarenja sirovina. Kompanija za istraživanje tržišta Benchmark Mineral Intelligence procenjuje da su troškovi baterija 18 posto niži u Kini nego drugde. Kineskim proizvođačima automobila dodatno pomažu dostupnost zemljišta koje subvencioniše država, kao i niži troškovi energije i rada od onih s kojima se suočavaju proizvođači u Evropi.

Kineski div BYD se suočava sa sve većom konkurencijom na domaćem tržištu. Kineski proizvođači trenutno vode "rat cenama" na svojm domaćem tržištu na kojem ima više od 100 marki automobila "Made in China". To naravno smanjuje profit kod kuće tako da BYD gubitak pokušava da nadoknadi maksimiziranjem profita na izvoznim vozilima. BYD ima neke modele koji su u Evropi gotovo tri puta skuplji nego u Kini. I uprkos tome pronalaze kupce.

Koliko su neki kineski automobili skuplji izvan Kine otkriva izveštaj Reutersa. Na nekim izvoznim tržištima cena modela BYD Atto 3 bila je 81 posto do 174 posto viša nego u Kini. Cene BYD Dolphina bile su, zavisno od tržišta, od 39 posto do 178 posto više izvan Kine. Na primer, u Nemačkoj BYD Dolphin košta od 34.990 evra, dok isti model u Kini ima početnu cenu od samo 15.440 evra. Cene modela BYD Seal bile su od 30 posto do 136 posto više. Čak i automobili zapadnih marki su osetno jeftiniji i Kini, ali ni približno toliko kao kineski. Na primer, Tesla Model 3 u Nemačkoj je skuplji 37 posto nego u Kini.

Uprkos previsokim cenama, kineski automobili imaju sve veći tržišni udeo u Evropi. Evropski proizvođači su sigurno veoma zabrinuti zbog prostora za osetno snižavanje cena koje kineski proizvođači imaju. Drastičnim sniženjem cena mogu osetno da podstaknu prodaju kada god zažele, a očigledno imaju i dovoljno "manevarskog prostora" da ne postanu preskupi ni ako im EU uvede dodatne carine s kojima se već mesecima preti.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 704



Komentari