home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia Duster

Ovo su troškovi po modelima

SUV-ovi i crossoveri danas drže monopol, baš kao što su to nekad bili kompakti i delom monovolumeni. Ipak, ovakav izbor neretko je i osetno skuplji.

Veća potrošnja, skuplje gume…

Izbor crossovera, a posebno SUV-a redovno donosi veće troškove vlasništva. Ako postavimo jednačinu s jasnim varijablama, stvari su sasvim jasne. Leva strana opterećena je brojnim dodatnim izdacima, a sve da bi na desnoj strani jednačine dobili jednu realnu karakteristiku. Nazovite to kako hoćete, moćan izgled, povišeni položaj, robustan izgled.

Mnogi se pitaju po kojoj ceni takav izbor dolazi kad se svede račun, a u ADAC-u su to veoma dobro procenili. U obzir su uzeli sve, od potrošnje goriva, servisa, deprecijacije, pa do osiguranja i cene pranja vozila.

A sve te stavke donose osetno veće iznose u odnosu na kompakte, navodi Index.hr. Studija u nastavku daje procenu nabavke i troška vlasništva automobila u Nemačkoj, i to kroz pet godina i ukupno pređenih 75.000 km.

Od 37.5 centi po kilometru

Najjeftiniji model dolazi iz sveta mikro automobila, a tu je još uvek najbolji Aygo X. Iako osetno skuplji od gradskog prethodnika, ovaj simpatični crossover s malim 1.0 motorom startuje najnižom cenom te u Nemačkoj prosečno košta 469 evra mesečno ili 37.5 centi po km.

Dalje sledi Suzuki Ignis s neznatno višom cenom vlasništva (433 evr/m, 38.9 cent/km), a zatim ide nekoliko pripadnika iz VW koncerna. Zanimljivo je da 10 najjeftinijih ne prelazi trošak od 45 centi po km, odnosno 562 evr/m, uz napomenu da među njima već ima modela pristojne veličine kao što je Renault Captur.

Dacia Duster predvodi donju srednju klasu

Najzanimljiviji segment koji na kraju bira većina kupaca kreće Dacijom Duster. Model opremljen benzincem s plinskom instalacijom je uz osetno nižu početnu cenu bez konkurencije. Mesečno košta 491 evro ili 39.4 centi po pređenom kilometru.

Ispod pola evra po kilometru košta i VW T-Roc, dok pod većih modela možemo pomenuti atraktivne modele kao što su Kia XCeed 1.0 T-GDI i Nissan Qashqai 1.3 DIG-T.

Nissan Qashqai

Svi oni mesečno uzmu do 669 evra kućnog budžeta, a posebno treba pomenuti najkomforniji Citroen C5 Aircross Puretech 130 koji nudi pristojan komfor uz, istina, dosta veliki pad vrednosti.

Srednja klasa nije jeftina

Dovoljno je reći da je u Nemačkoj najjeftinija opcija Seat Tarraco 1.5 TSI, koji već u startu košta čak 37.770 evra, ima mesečni trošak od 754 evra te svaki kilometar naplati vlasniku 60.4 centi. Odmah uz njega su dva Peugeota, 408 i 5008, oba opremljena slabašnim 1.2 motorima.

U vrhu su i dva zaista zanimljiva modela, Toyota RAV4 2.5 Hybrid i Subaru Forester 2.0 ie. Fer je reći da ovde u konkurenciju ulaze i neki električni modeli, a trošak desetoplasiranog Hyundaija IONIQ 5 je 823 evra mesečno ili 65.9 cent/km.

Koliko košta visoka klasa

Ako ste se ikad pitali koliko zaista košta vlasnike vožnja u skupocenim SUV-ovima kojima paradiraju ulicama gradova neretko vozeći poput lokalnih šerifa stvari su prilično jasne. Pod uslovom da ne koriste brojne olakšice koje neretko ne vole baš svi da naglašavaju, svaki pređeni kilometar košta više od jednog evra.

Izuzeta su dva najjeftinija, Toyota Highlander s hibridnim pogonom i električna Kia EV9. VW Touareg 3.0 V6 TDI je na 5. mestu, mesečno uzme 1303 evra, a svaki kilometar naplati 104 centa, i to uprkos potrošnji od 8 l/100 km.

VW Touareg

Zanimljivo je da su svi ostali modeli među 10 najpovoljnijih redom električni modeli ili plug-in hibridi. Ogromnim benzincima nema ni traga, a o drugim dizelašima da i ne govorimo.

Celokupnu studiju ADAC-a možete pronaći OVDE.

Izvor: Index.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia / Nissan / Volkswagen



čitanja : 4460



Komentari