
U poslednjih nekoliko godina se dešavaju ogromne promene u Francuskoj, sve je više konverzija vozila na etanol, posebno vrstu alkohola/goriva koja se sastoji od 85 posto bioetnola i samo 15% benzina, a posebno je popularna u Brazilu i Južnoj Americi.
Razlog, cena, naravno! Potrošnja tog goriva je oborila novi rekord prošle godine u Francuskoj, s prodatih 895 miliona litara – ili 6,5% tržišnog udela, piše Les Echos. Cena goriva je oko 90 centi po litru, što je pedeset posto niže od cene klasičnog eurosupera. Pritom je moguće smanjiti emisije CO2 za 50%, a emisije finih čestica za 90%. Vozila na bietanol troše do 25% više goriva, navodi Revija HAK.
Za 13.000 pređenih kilometara uštedi se 592 evra, pokazuju podaci Nacionalne unije proizvođača alkohola. Ali prošle godine cene E85 (zbog rasta cena plina koji je važan u proizvodnji) su malo porasle pa rast potražnje nije bio prevelik. Sada se cena opet spustila pa se očekuje novi rast potrošnje.
U Francuskoj se E85 nudi na gotovo 40% benzinskih stanica, a trenutno je više od 370 vozila opremljeno da može koristiti E85 gorivo – u tome prednjači Ford s Pumom i Focusom. Tajna uspeha E85 je u činjenici da ga država daleko manje oporezuje nego benzin (šest puta veći porezi).
Vozni park je porastao za 23% u 2023. godini, na 371.000 vozila. Prošle godine oboren je novi rekord u registraciji originalnih vozila flex-E85 (koja nisu zahtevala prilagođavanje) – prodato je 39.000 automobila, od čega je 96% tržišta drži Ford.
Etanol se proizvodi od kukuruza, šećerne trske i šećerne repe te je dosta agresivan i u ovako velikim mešavinama ne možete ga korisiti u vašim automobilima. Ovo gorivo je zato namenjeno samo za automobile koji su posebno prilagođeni. Mnogi Francuzi prerađuju vozila kupovinom posebnog kompleta ili kupuju nove automobile koji su prilagođeni za korišćenje ovog goriva.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford