
BMW je u sredu saopštio da očekuje lagani pad dobiti pre oporezivanja ove godine zbog viših troškova istraživanja i razvoja, proizvodnje i osoblja.
Proizvođač automobila sa sedištem u Minhenu izveštava o padu profitne marže u prvom tromesečju u svom automobilskom segmentu jer su stalno viši troškovi opterećivali njegovu krajnju granicu, a potražnja za luksuznim automobilima u Kini je ostala prigušena.
Marža pre oporezivanja nemačkog premium proizvođača automobila je pala na 8,8% sa 12,1% godinu dana ranije i ispod 9,2% koliko su očekivali analitičari u konsenzusu koji je sastavila kompanija.
Prihodi u prvom tromesečju su blago pali uprkos povećanju prodaje automobila od 1,1%.
BMW ulaže velika sredstva u električna vozila i obnovu modela u celoj svojoj liniji i očekuje rekordnu potrošnju ove godine, u odnosu na 7,5 milijardi evra prošle godine.
"Ove godine biće važnije nego ikad održati naš strateški smer", rekao je glavni finansijski direktor Walter Mertl u izjavi. "Ulaganja potrebna u digitalnu i električnu budućnost naše kompanije su najveća ikada."
BMW-ovi rivali, Mercedes Benz i Porsche takođe puno troše dok nemački proizvođači automobila pokušavaju da se uhvate u koštac s rastućom konkurencijom na tržištu električnih vozila iz Kine i Tesle.
Dobit grupe pre oporezivanja u prvom tromesečju je pala 18,9% na 4,1 milijardu evra (4,40 milijardi dolara), ali je premašila 3,9 milijardi koliko su očekivali analitičari.
Prodaja potpuno električnih automobila je porasla 28% na 83.000 vozila u prvom kvartalu.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW