
Vlasnici Volkswagena su ogorčeni jer se širom Londona kradu skupoceni delovi njihovih automobila i za sve krive loš VW-ov dizajn.
Na meti lopova su senzori iz tempomata, a vlasnici su besni jer kažu da je senzore lako ukrasti i da će njih zamena ukradenog koštati gotovo 1900 evra, navodi Index.hr.
Senzori koštaju više od 800 evra po komadu, postavljeni su iza oznake VW-a i čini se da su popularna meta lopova, piše Guardian. Njihov upućeni sagovornik iz regije Midlands je rekao da je došlo do velikog skoka krađe senzora, a poslednjih nedelja vozači širom glavnog grada prijavljuju krađe na grupama društvenih medija.
Tara O'Driscoll iz Klepema u jugozapadnom Londonu kaže da je postala žrtva lopova i da je čula za još 50 drugih izveštaja o krađama u tom kvartu otkako je na društvenim mrežama objavila svoje iskustvo.
Rečeno joj je da će zamena senzora na VW Golfu, koji je opisala kao vrlo običan, koštati oko 1900 evra.
"Svaki VW automobil u našem području koji ima ovaj senzor bio je meta i o tome se pričalo na WhatsAppu i na društvenim mrežama, ne samo zato što su računi za njegovo popravljanje tako veliki. Čini se da je sam deo skup i samo VW može da ga kalibriše da radi s vašim automobilom", rekla je Tara O'Driscoll.
"Ljudi se suočavaju s potrebom da podnose skupe zahteve za osiguranje što će im samo povećati premije u godinama koje dolaze ili plaćaju 1900 evra", kaže O'Driscoll.
Deo je ključan za adaptivni tempomat (ACC) jer meri udaljenost do vozila ispred i prilagođava brzinu vožnje u skladu s tim. Međutim, lako je dostupan lopovima i drže ga samo tri šrafa.
Vlasnici prijavljuju da se senzori (pre)lako kradu još od 2016.
Vlasnici VW-a su prvi put počeli da prijavljuju krađu ACC senzora 2016. godine, a neki su pretrpeli i drugu krađu nakon što je prvi zamenjen. Pitaju se zašto VW nije rešio ovaj poznati problem. Oni sada žele da VW smisli isplativo rešenje – i poboljšani dizajn da se to više ne bi dešavalo. Kompanija je to do sada odbijala.
"S obzirom na to da je očigledno tako loš dizajn, smatramo da bi VW trebalo sa obavi popravku o svom trošku. Ako ugradimo novi senzor, šta će sprečiti da se opet ukrade sledeće nedelje?", kaže O’Driscoll za Guardian.
Rebecca Phillips, još jedna stanovnica Klepema čiji VW Passat je nedavno bio na meti lopova, rekla je da je besna što proizvođač ne nudi jeftinije rešenje.
“Kada smo pretraživali na internetu, ubrzo je postalo jasno da se to dešava godinama”, rekla je. “Postoje videozapisi koji pokazuju kako je lako ukrasti ove senzore, a ipak ništa nije učinjeno".
VW kaže da je to stvar lokalnog kriminala i ne planira ništa da preduzme kad je reč o otežavanju lopovima da dođu do senzora
Portparol VW-a je rekao: “Žao nam je što čujemo o problemima s kojima se suočava ova grupa kupaca i savetovali smo im da je to, pre svega, stvar o kojoj sve žrtve treba da razgovaraju s lokalnom policijom. Čini se da je ovo problem lokalizovanog kriminala i nismo svesni sličnih incidenata koji se dešavaju drugde u zemlji.”
Kompanija je rekla da ne veruje da se ovaj problem može pripisati nedostatku u dizajnu, te zato neće nuditi nikakvu finansijsku pomoć vlasnicima.
Iz kompanije poručuju i da vlasnici zbog nedostatka ovog senzora neće imati probleme na tehničkom pregledu.
"Taj deo automobila je vezan uz broj šasije i može se, nakon što dobijemo prijavu od policije, zaključati tako da bude neispravan na drugom vozilu - i kao rezultat toga bezvredan na crnom tržištu", rekao je portparol.
Izvor: Index.hr / Guardian
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen