home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Polo

VW Polo bi mogao da bude u prodaji još narednih pet godina, pošto mu je ukidanje odloženo relaksacijom predstojećih EU propisa o emisiji izduvnih gasova.

Prvobitni predlozi propisa o emisiji izduvnih gasova Euro 7, predviđeni za uvođenje ove godine, trebalo je da ubiju Volkswagenov supermini, jer bi troškovi njegovog usklađivanja uništili njegovu profitabilnost.

Godine 2022, generalni direktor Volkswagena Tomas Šefer je za britanski Autocar rekao da „nema smisla ići sa veoma malim automobilima nakon EU7“, jer bi – prema njegovim procenama – pravila dodala „3000, 4000 ili 5000 funti ili više“ na cenu automobila veličine Pola.

Međutim, evropski zakonodavci su prošle godine uveliko ublažili ta pravila kao odgovor na široko rasprostranjene kritike automobilske industrije o dodatnim troškovima razvoja i homologacije koje bi oni imali.

Revidirani skup pravila „EU6e“, rekao je Šefer, „nije tako lud kao što je prvobitno postavljeno“ i kao rezultat toga „Polo će nastaviti da živi“.

Nova pravila, koja stupaju na snagu 1. septembra 2024., nameću ista ograničenja emisije za automobile i kombije kao i pravila EU6 i tako imaju mali uticaj na cenu homologacije Pola. Prema tome, Polo može da preživi „definitivno do kraja ove decenije“, smatra Šefer.

„Održavaćemo ga svežim“, rekao je on, nagoveštavajući značajnu rundu ažuriranja u srednjem roku da bi se tehnološki uskladio sa svojim novijim kolegama."

Volkswagen nastavlja da ulaže u plug-in hibridnu tehnologiju

Volkswagen će nastaviti da ulaže u plug-in hibridnu tehnologiju u narednim godinama kao most ka čistoj elektrifikaciji.

Kompanija trenutno prodaje PHEV verzije Golfa, Passata i Tiguana, a šef Tomas Šefer je na Financial Times konferenciji u Londonu sugerisao da bi tehnologija mogla da se poboljša u svetlu  slabije potražnje za potpuno električnim automobilima.

Na pitanje Autocara da li će Volkswagen nastaviti da ulaže u hibride, Šefer je rekao: "Hibridi su bili stvar prošlosti. Prošle godine, da ste postavili isto pitanje, to bi bilo: 'Zaboravite hibride, to je skupa tehnologija, ne vredi .' U poslednjih šest meseci, odjednom svi žele hibride.

"Kada smo rekli da ćemo ponuditi hibridni pogon u modelima Tiguan, Golf, Passat i tako dalje, ljudi su govorili: 'Zašto ovo radite? Idite brže [ka potpunoj elektrifikaciji].' Sada mi je veoma drago što imamo ponudu i verovatno ćemo morati da je produžimo.

„To je tehnologija mosta. Dok baterijsko-električni pogon trenutno malo pada, i dalje nam je potrebna ova prelazna tehnologija.“

Međutim, Šefer je dodao da je "apsolutno siguran da je budućnost električna" i da će hibridi služiti kao most ka krajnjem cilju potpune elektrifikacije. U tom cilju, Volkswagen će „nastaviti sa onim što imamo“, rekao je Šefer, sugerišući da će svaki budući PHEV koristiti varijaciju sistema koji je trenutno dostupan u Golfu, Passatu i Tiguanu. „Nastavićemo da se razvijamo, ali da li ćemo napraviti potpuno novi pogon? Mislim da nećemo.“

Šefer je dodao da Volkswagenu nije nužno potrebna PHEV ponuda „u svakom pojedinačnom modelu i u svakom pojedinačnom regionu“, već će se rad na razvoju fokusirati na smanjenje troškova i povećanje električnog dometa.

Volkswagen PHEV modeli su među onima koji nude najduži električni domet na tržištu, sa najnovijim verzijama Golfa, Passata i Tiguana PHEV koje mogu da pređu oko 100 km sa isključenim benzinskim motorom.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 373



Komentari