
Bilo je jasno da agresivna promocija električnih automobila i uvođenje novih propisa neće na kraju uticati na ukuse kupaca. Uostalom, takva drastična promena u automobilskoj industriji traje godinama, ako ne i decenijama. Svi znakovi ukazuju na činjenicu da će zabrana prodaje novih automobila s unutrašnjim sagorevanjem nakon 2035. biti bačena u smeće. Ovo je zaključak izveštaja Bloombergove agencije.
Kako navodi Revija HAK, potražnja za električnim automobilima se stalno smanjuje. Razlog za takvo stanje je, na primer, ukidanje subvencija za kupovinu električnih vozila u nekim zemljama. To se jasno vidi na primeru Nemačke – nakon povlačenja subvencija prodaja automobila na baterije pala je za gotovo 55 posto. Prilikom izbora novih vozila kupci su se okrenuli jeftinijim modelima s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, uključujući dizelaše i hibride. Zanimljivo je da je pad potražnje podstakao proizvođače da smanje cene novih vozila. To je dovelo do smanjenja preostale vrednosti polovnih električnih vozila. Nagli pad vrednosti je takođe faktor koji obeshrabruje kupce da odaberu električni automobil. Osim toga, visoki operativni troškovi, popravke i troškovi osiguranja takođe uzimaju danak. Nerazvijena mreža punjača je još jedan faktor.

Pad potražnje za električnim vozilima očigledno osujećuje planove Evropske unije. Zabrana registracije novih automobila s unutrašnjim sagorevanjem planirana za 2035. godinu sigurno će biti odložena. Međutim, na to ćemo morati još malo da sačekamo. Sudbina pravila zavisi od revizije koju bi EU trebalo da sprovede 2026. Nažalost, i sami proizvođači gube na nepromišljenoj politici Evropske unije. Evropske kompanije su potrošile milijarde evra za razvoj novih električnih vozila. Takođe su bili prisiljeni da zatvore fabrike koje proizvode banzince i dizelaše, a time da najave masovna otpuštanja. Elektrifikacija saobraćaja bi trebalo da bude prirodni mehanizam, a ne prisilan proces. Uostalom, kupac je taj koji na kraju oblikuje tržište. Kao što se može videti, mnogo bolja ideja, takođe u smislu zaštite okoline, jeste promovisanje hibridnih pogona, što Toyota radi već godinama.
Da li je neko imao koristi od plana elektrifikacije Evrope? Naravno, to su kineski proizvođači.

Sada, da bi se smanjili gubici, mnogi zapadni proizvođači brzo razvijaju nove generacije motora s unutrašnjim sagorevanjem i takođe se fokusiraju na proizvodnju hibrida. Oni zadovoljavaju stroge emisijske standarde i nude najbolje od oba sveta. Naredne godine odrediće budućnost evropske automobilske industrije.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Peugeot / Citroen / BYD