home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Seagull

Šansa za Srbiju?

Kineski BYD bi sledeće godine mogao da izgradi drugu fabriku automobila u Evropi kao deo plana širenja kompanije na Starom kontinentu.

Vest dolazi samo nekoliko meseci nakon što je kineski proizvođač saopštio da će njegova prva evropska fabrika automobila biti locirana u mađarskom Segedinu.

Evropski generalni direktor ovog proizvođača automobila, Majkl Šu, govorio je o planovima kompanije tokom nedavne Financial Times konferencije Future of the Car u Londonu. Deo BYD-ovih planova da poveća svoju prodaju u Evropi čini i lansiranje evropske verzije električnog modela Seagull.

BYD Seagull

U Kini, Seagull je najmanji i najjeftiniji električni BYD koji se prodaje za manje od 10.000 dolara. Prodaje se sa baterijama od 30,08 kWh i 38,88 kWh, a pokreće ga jedan električni motor sa 74 KS i 135 Nm.

Šu kaže da bi evropska verzija trebalo da košta manje od 20.000 evra, ali nije rekao kako će se razlikovati od kineskog modela.

Mankl Šu ističe da firma želi da bude vodeći proizvođač električnih vozila u Evropi do 2030. godine i da bi druga fabrika to učinila još ostvarivijim. BYD-ova mađarska fabrika će proizvediti oko 200.000 vozila godišnje, ali ako želi da bude ozbiljan igrač, biće mu potrebno više automobila od toga.

Ipak, za sada nije poznato gde bi ta BYD-ova druga evropska fabrika mogla da se gradi.

Šu je je ove izjave dao dok je kineski predsednik Si Đinping posetio Mađarsku u okviru svoje prve evropske turneje posle pet godina. BYD se odlučio za fabriku u Mađarskoj nakon višemesečnog lobiranja premijera Viktora Orbana. Mađarska navodi da će obezbediti subvencije BYD-u, ali će one biti objavljene tek kada Evropska komisija odobri sporazum.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 2190



Komentari