
Ineos Automotive je pesimističan oko teze da sintetička goriva mogu da produže vek trajanja motora s unutrašnjim sagorevanjem (SUS), čak i nakon što je EU odlučila da dozvoli ograničenu upotrebu ugljenično neutralne benzinske alternative za nove automobile nakon 2035. godine.
"U ovom trenutku jednostavno nema dovoljno sintetičkog goriva i biće izuzetno skupo", rekla je šefica te firme Lynn Calder za Financial Times.
Kako navodi Index.hr, proizvođač terenskog vozila Ineos Grenadier je oštro kritikovao zabrane EU i UK-a na prodaju novih automobila s SUS motorom od 2035., tvrdeći da to prisiljava proizvođače automobila na električne pogone na baterije bez priznavanja alternativa.
Sintetička goriva ili e-goriva reklamiraju kompanije, uključujući Porsche i Bugatti, kao ekološki prihvatljivu alternativu koja bi im omogućila nastavak prodaje automobila koji imaju SUS motore. Međutim, Ineos nije siguran da bi sintetička goriva mogla da popune prazninu.
"Čini se da je to jako daleko, u smislu posedovanja dovoljno goriva za održavanje flote SUS motora u životu po ceni koja je ukupni trošak vlasništva za kupce koji bi bio prihvatljiv", dodaje Calder.
Ineos priprema prototip Grenadiera s vodonikovim gorivim ćelijama. Međutim, osnivač i predsednik kompanije Sir Jim Ratcliffe je još ranije da vodonik takođe nosi problem visoke cene, zajedno s nedostatkom infrastrukture za gorivo.
"Vraćate se ekonomiji proizvodnje i potrebnoj infrastrukturi s vodonikom", rekao je Ratcliffe na predstavljanju SUV-a Ineos Fusilier (na slici).
"U SAD-u proizvodnja vodonika košta jednu petinu onoga što košta u Evropi, tako da ćete u EU morati da platite 500-600 evra po rezervoaru za gorivo u odnosu na 120-130 evra po rezervoaru u SAD-u."
Ineos Fusilier će se prodavati s baterijskim električnim i benzinsko-električnim pogonskim sklopovima za produženje dometa.
Porsche je vodeći proizvođač automobila u smislu zagovaranja sintetičkih goriva. Uložio je 62 miliona funti u pilot proizvodnju goriva u Čileu krajem 2022., s ciljem od otprilike 130.000 litara godišnje.
Izvršni direktor Oliver Blume je rekao da bi sintetička goriva mogla da produže vek trajanja Porschea 911 s SUS motorom do kraja decenije.
Bugatti, koji je sada u delimičnom vlasništvu Porschea i Rimca, takođe gleda na e-goriva kako bi produžio vek trajanja SUS motora u kompaniji za hiperautomobile, rekao je izvršni direktor Mate Rimac na konferenciji Financial Timesa.
Kompanija bi potencijalno mogla da napravi "prelepe Bugatti benzinske stanice" za vlasnike da sintetiziju vlastito e-gorivo kod kuće, rekao je Rimac.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ineos