
Bajdenova administracija nastoji da učetvorostruči tarife na električna vozila iz Kine. Ovaj potez međutim ne zatvara važnu rupu koju bi kineske kompanije mogle da iskoriste za prodaju električnih vozila u SAD.
Kako prenose američki mediji, veruje se da se predsednik Džo Bajden sprema da uvede skoro 100-procentne tarife na kineska električna vozila. Ovo je značajno povećanje u odnosu na prethodnu tarifu od 25% i skoro eliminiše svaku šansu da takva vozila uđu na američko tržište.
Međutim, postoji jedna rupa (meksička) koju treba razmotriti. Nova tarife, koje će verovatno postati zvanične sledeće nedelje, odnosiće se ne samo na električna vozila već i na baterije i solarne panele iz Kine.
Treba napomenuti da ove nove tarife navodno ne čine ništa da eliminišu veliku rupu koju bi Kina mogla da iskoristi da uvede električna vozila u SAD. Ta rupa je Meksiko, zemlja u kojoj bi neke kineske kompanije potencijalno mogle da proizvode svoja električna vozila. Ako to urade, onda bi mogli da izbegnu carine prilikom dovođenja ovih vozila na američko tržište.
Prošlog meseca, pod pritiskom SAD, Meksiko je prestao da nudi savezne podsticaje kineskim proizvođačima automobila za otvaranje proizvodnih pogona u zemlji.
Sa svoje strane, Donald Tramp je izrazio želju da uvede tarife od 60 odsto na sve kineske proizvode ukoliko pobedi na predesdničkim izborima u novembru.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs