
Dolaze 2026. godine i navodno će doneti revoluciju na puteve
Trka za efikasnim električnim tehnologijama traje, a povremeno dobijamo vesti o značajnim iskoracima, od kojih većina tek treba da se dokaže u praksi. BMW je vodeći investitor u startap DeepDrive, zajedno s UVC Partners, Bayern Kapitalom, Continentalovim Corporate Venture Capital Unit…
DeepDrive je razvio elektromotore s točkovima za električna vozila i dizajn s dva rotora za koji kompanija kaže da štedi troškove i resurse u poređenju s drugim dizajnom. Kompanija kaže da njen električni motor s dva rotora radijalnog magnetskog toka može da se ugradi u bilo koje vozilo ili kao centralni pogonski motor ili kao motor u točku.
Kako piše Revija HAK, DeepDriveova patentirana tehnologija navodno povećava raspon vozila (u nekom proseku do 800 km), postiže visoku gustinu obrtnog momenta, isplativa je za proizvodnju i zahteva manje prirodnih resursa. BMW tvrdi:
– S patentiranom i jedinstvenom arhitekturom e-motora, DeepDrive bi mogao da postavi nove standarde za e-mobilnost – rekao je Marcus Behrendt, direktor BMW-ovog odeljenja i Ventures.
– DeepDriveova tehnologija e-motora je dizajnirana za jednostavnu i ekonomičnu masovnu proizvodnju.
DeepDrive najavljuje troškovno efikasnu proizvodnju, 50 posto manje magneta, 80 posto manje gvožđa, magnete bez retkih metala i 30 posto nižu cenu po Nm u poređenju s konkurencijom. DeepDriveovi motori u točkovima od 19 inča isporučuju obrtni moment od 1250 Nm i snagu od 125 kW uz navodnu efikasnost od 97 posto u paketu koji teži impresivnih 32 kg. Prikladan je za kompaktnu klasu i električna vozila srednje veličine koja koriste litijum-gvožđe-fosfat ili natrijum-jonske baterije. Centralni pogonski motor može da se pohvali obrtnim momentom od 700 Nm i snagom od 300 kW uz maksimalnu brzinu od 12.000 o/min – te 98 posto efikasnosti pogona i samo 30 kg mase. Proizvodnja prvih vozila s ovim motorima bi trebalo da počne 2026. godine, piše DesignNews.
Izvor: Revijahak.hr / DesignNews
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW