
Prema izveštajima iz Nemačke, Mercedes-Benz je doneo odluku da stopira planove za svoju novu MB.EA Large arhitekturu.
Nova platforma, planirana da bude lansirana 2028. godine, bila je namenjena za naslednike postojećih EQE i EQS limuzina i SUV vozila.
Kako je prvi izvestio Handelsblatt, razvoj MB.EA Large platforme je otkazan. Nemačka publikacija navodi da je odluka doneta zbog loše prodaje postojećih EQE i EQS modela, pozivajući se na informacije koje su dala četiri odvojena insajdera.
Uštede na investicijama, koje je donelo zaustavljanje razvoja i infrastrukturnih promena na proizvodnim lokacijama, procenjuje se na 4 do 6 milijardi evra.
Mercedes-Benz je prvobitno planirao da razvije dve verzije MB.EA platforme – MB.EA Medium za EQC limuzinu i SUV, kao i MB.EA Large za veće, luksuznije automobile.
Pošto je ova druga struktura sada otkazana, Mercedes-Benz namerava da dalje razvija EVA2 platformu, koja čini osnovu za postojeće EQE i EQS modele, sa arhitekturom punjenja od 800 V koja je postavljena da zameni sistem od 400 V koji se danas koristi.
Ostale promene planirane za EVA2 platformu uključuju novu tehnologiju baterijskih ćelija i efikasnije električne motore za veći domet.
Zajedno sa MB.EA Medium, Mercedes-Benz ima čvrste planove da razvije platforme MMA (za kompaktna EV), MB.AMG (sportski automobili) i MB.VAN (komercijalna vozila).
Prema Handelsblattu, odluka o otkazivanju planova za MB.EA Large platformu čini deo šireg prestrojavanja budućih razvojnih aktivnosti Mercedes-Benza. Proizvođač automobila je nedavno odložio svoj cilj da postigne 50-procentno učešće elektrifikovanih vozila (plug-in hibrid i električna vozila) u prodaji u 2025. na 2030. Takođe je povukao planove koji su predviđali prodaju isključivo električnih automobila do 2030. „na tržištima gde uslovi dozvoljavaju”.
Očekuje se da će zbog zaustavljanja razvoja MB.EA Large Mercedes-Benz razviti naslednike današnje sedme generacije S klase, četvrte generacije GLE SUV-a, treće generacije GLE Coupea i treće generacije GLS-a kao modele sa unutrašnjim sagorevanjem i plug-in hibrid pogonom, baziranim na ažuriranoj verziji današnje MRA platforme. Predviđeno je da se prodaju zajedno sa svojim električnim ekvivalentima baziranim na unapređenoj EVA2 platformi.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs