home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes fabrika

Dve nemačke marke najviše profitiraju

Godinama su marže na automobile bile astronomski visoke, a čini se da sada sledi povratak u relanost. U proseku je operativna marža za deset najvažnijih međunarodnih predstavnika industrije u prvom kvartalu iznosila 7,1 posto. To je najniža vrednost u tri godine, kako je utvrdio Centar za automobilski menadžment (CAM) u Bergisch Gladbachu.

Nakon što su proizvođači nedavno mogli da proizvode modele s visokom maržom zbog velike potražnje i uskih grla u isporuci, sada se vremena menjaju zbog visokih kamata na kapital i geopolitičkih neizvesnosti. Nemački premium proizvođači BMW i Mercedes i dalje su najprofitabilniji proizvođači automobila u prvom tromesečju s operativnim povratom od oko 11 posto. Sledi Toyota s 10 posto. General Motors je takođe uspeo da poveća svoju maržu na 8,7 posto, piše Revija HAK.

Volkswagenov koncern je bio u sredini s ukupnim prinosom od 6,1 posto, odmah ispred Hyundaija (5,8 posto) i Honde (5,6 posto). Proizvođači električnih automobila Tesla (5,5 posto) i BYD (4,6 posto) patili su od slabog tržišnog rasta i cenovnog rata na nekim tržištima (najviše kineskom).

Ako pogledate samo core business, prosečna dobit po vozilu je pala na 2253 evra – pad od 19 posto u poređenju s 2023. godinom. Mercedes i BMW idu iznad proseka, imaju prosečnu dobit po vozilu od 4000 evra.

Šef CAM-a Stefan Bratzel tvrdi da je industrija na prekretnici: s jedne strane mora da ponudi sve više vozila s niskim emisijama i električnih vozila, ali s druge strane, s njima nema zarade. Bratzel posebno savetuje nemačkim proizvođačima da dodatno smanje troškove duž lanca vrednosti električnih automobila i da se istovremeno fokusiraju na inovacije kako bi kupcima mogli da opravdaju više kataloške cene u poređenju s novim konkurentima iz Kine.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 3242



Komentari