
Ne muče se samo zapadni brendovi poput Volkswagena i Tesle u borbi s lokalnim kompanijama u Kini, nego su u istim problemima i neki kineski brendovi pa je tako kineski Aiways doneo odluku da se povuče s ovog tržišta.
Aiways već ima evropsko sedište u Nemačkoj te planira da fokusira svoju prodaju upravo na Stari kontinent, piše Autocar. Ipak, planova za premeštanje proizvodnje iz Kine u Evropu za sada nema. Električni modeli U5 i U6 nastaviće da se proizvode u Aziji, odakle će se uvoziti u Evropu, gde se konkurencija smatra manjom, navodi Klix.ba.

Iz Aiwaysa su jasno poručili da "centar operacija globalne prodaje prelazi u Evropu, preciznije u Nemačku" te da "nema planova za ostanak na kineskom tržištu zbog intenzivnog pritiska na cene i konkurencije koja postoji na ovom tržištu".
Aiways je upao u finansijske probleme prošle godine te je morao da prekine proizvodnju modela U5 i U6 u postrojenju Shangrao, ali sada je na pragu nastavka rada. Kompanija radi i na novom ulaznom crossoveru kako bi ga ponudila po nižoj ceni i imala šansu za veću proizvodnju.

Aiwaysovi dugoročni planovi uključuju širenje na Bliski istok i Veliku Britaniju pa čak i na SAD krajem decenije. Ovaj poslednji cilj izgleda ambiciozniji sada nego prošle nedelje, jer je administracija američkog predsednika Bajdena učetvorostručila carinu na uvezene kineske električne automobile na 100 posto.
Izvor: Klix.ba / Autocar.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Aiways