home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota C-HR

Toyota je prošle godine zaradila više nego ikada, što za sada potvrđuje uspeh politike guranja hibrida i polaganog prelaska na električne automobile.

Na kraju fiskalne 2023. godine Toyota Grupa je još jednom potvrdila svoj status najvećeg proizvođača automobila na svetu s prodajom većom od 11 miliona vozila širom sveta. Taj rezultat je bio 7,2 posto veći nego prethodne godine.

S obzirom da je u Japanu završila fiskalna godina, potvrđeno je da je ova kompanija, koja u svojoj ponudi ima i Lexus, ponovo oborila profitne rekorde. Naime, reč je o brojci od oko 30 milijardi evra dobiti.

U svemu tome gotovo nikakav doprinos nije imala prodaja električnih vozila, jer ih Toyota nema toliko u ponudi. Tačnije, na evropskom tržištu trenutno je u ponudi samo jedan model - bZ4X, a njegova prodaja u Evropi je prošlu godinu prema podacima Jato Dynamica završila sa 16.745 registracija. Od gotovo 820.000 isporuka Toyote u 2023. na evropskom tržištu, jedini električni automobil završio je sa samo dva posto udela. Istovremneo, u Toyotinoj globalnoj prodaji isključivo električni automobili imaju udeo od samo jedan posto.

Možda je to razlog zašto Toyota ne želi tako odlučno i srčano da prihvati prelazak na električne automobile kao drugi proizvođači, pa japanski proizvođač već godinama prkosi trendovima. Toyota jednostavno već godinama govori da svet nije spreman za potpuno električni automobil kao primarno rešenje za mobilnost, pogotovo jer milijarda svetske populacije nema električnu energiju.

Predsednik najvećeg proizvođača automobila na svetu Akio Toyoda zagovara pravilo 1:6:90. Pokazuje da se sirovine potrebne za bateriju jednog električnog automobila mogu koristiti za šest plug-in hibrida i 90 običnih hibrida. To je stvarnost koja očigledno utiče na troškove proizvođača i profitne marže.

Još jedan stav koji Toyotin pristup električnim automobilima čini vrlo jasnim jeste ono koje deli glavni izvršni direktor Toyote za Severnu Ameriku, Ted Ogawa. Šef jedne japanske kompanije je izazvao kontroverze izjavom da više voli da plaća penale za ispuštanje štetnih gasova nego da ulaže u električne automobile.

I koji je smisao na kraju? Električni automobili – da, ali s oprezom, smatraju u Toyoti, koja je u svojoj strategiji jasna da svoju ponudu mora i dalje da fokusira prvenstveno na hibride.

Bez obzira na kritike, Toyota se predano prilagođava zahtevima tržišta koje, uostalom, očigledno ide u smeru električnih automobila. Gledajući unapred, marka planira da lansira novu generaciju električnih vozila počev od 2027. i da ulaže u čvrste baterije.

Pitanje svih pitanja jeste da li si Toyota svesnim zaostajanjem za konkurentima sama sebi kopa "grob" ili se mudro priprema za savršen trenutak da uspe u prelazu na električne automobile? Preciznog odgovora nema, jer će vreme pokazati ispravnost ovakvog pristupa. Ali barem je jedno sigurno u slučaju Toyote. Kada se ozbiljno suoči s tim procesom, radiće to punih džepova i moći će lako i brzo da se prilagodi tržištu.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota



čitanja : 751



Komentari