home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Ocean X

Kompanije BYD i Chery bi mogle da investiraju u fabrike u Turskoj, jer kineski proizvođači automobila nastavljaju da se šire širom sveta i povećavaju prodaju u Evropi.

Turski ministar industrije i tehnologije Fatih Kacir je nedavno potvrdio da vlada te zemlje vodi razgovore ne samo sa BYD-om i kompanijom Chery, već i sa SAIC-om i Great Wallom. „Želimo da završimo razgovore što je pre moguće. Prešli smo dug put sa obe kompanije“, navodi ministar.

Osnivanje fabrika u Turskoj bi moglo da bude od velike koristi za kineske proizvođače automobila jer Turska ima sporazum o carinskoj uniji sa EU. Električna vozila se takođe dobro prodaju na samom lokalnom tržištu i činila su 7,5% svih prodaja novih automobila u 2023. godini, a očekuje da će skočiti na 30,4% u 2032.

Generalni direktor BYD Europe, Majkl Su, nedavno je rekao da je kompanija zainteresovana za drugu evropsku fabriku koja bi podržala lokaciju koju trenutno gradi u Mađarskoj. Bloomberg napominje da bi dodatne evropske investicije mogle pomoći kineskim firmama da izbegnu potencijalne tarife koje bi mogle da budu uvedene nakon istrage EU o državnim subvencijama koje su navodno primile.

Pored toga, Turska je spremna da uvede dodatnih 40% carine na električna vozila proizvedena u Kini, u pokušaju da zaštiti svog jedinog lokalnog proizvođača električnih vozila, TOGG.

Kacir je dodao da će, ukoliko kineski proizvođač automobila odluči da otvori novu fabriku automobila u Turskoj, sa sobom doneti i „privilegovane mogućnosti za ulaganja u baterije“.

Chery gama

BYD-ova mađarska fabrika će moći da proizvodi oko 200.000 vozila godišnje. To neće biti dovoljno ako kompanija želi da ispuni svoj cilj da postane vodeći proizvođač električnih vozila u Evropi do 2030. Lokacija u Turskoj bi zato mogla da bude odlična opcija zbog lokacije zemlje koja povezuje Aziju i Evropu.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 421



Komentari