
Lamborghinijev prvi električni automobil neće stići do 2028. godine i to neće biti superautomobil. Umesto toga, Lanzador stiže u obliku podignutog 2+2 grand tourera sa četiri sedišta.
Međutim, nešto poput Huracana ili Revuelta sa potpuno električnim pogonom nije na dnevnom redu, navodi Motor1. To je zato što jednostavno nema poslovnog opravdanja, bar za sada.
Izvršni direktor kompanije veruje da se električni superautomobili slabo prodaju. U razgovoru za Automotive Newe Europe, šef kompanije Stefan Vinkelman tvrdi da električni superautomobili nisu nešto što se do sada baš prodavalo. Dalje je pomenuo da ovaj segment možda nikada neće biti prihvaćen: „Prerano je i moramo da vidimo da li će se i kada to dogoditi.
Zato ima smisla da Lamborghini i dalje koristi V12 u Revueltu, dok će Huracanov naslednik imati i V10 motor u huibridnom sistemu.
Superautomobili su za bogate, ali generalni direktor Rimca Mate Rimac je nedavno priznao da kupci visoke klase ne žele električne superautomobile. Zbog toga je Nevera i dalje na prodaju, uprkos ograničenoj proizvodnji od samo 150 automobila.
Bugatti takođe održava motor sa unutrašnjim sagorevanjem u životu svojom predstojećom zamenom za Chiron. Nova "francuska" zver će imati atmosferski V16 motor kao deo hibridne postavke. Još jedan elitni brend koji se trenutno drži podalje od potpuno električnih vozila je Pagani, uprkos tome što radi na toj tehnologiji od 2018. On nije odustao od istraživanja i razvoja, ali se serijski model neće uskoro pojaviti. Zašto? Baterije su i dalje preteške i to razvodnjava iskustvo vožnje.
Međutim, ne razmišljaju svi brendovi superautomobila na ovaj način. Ferrari je još uvek na putu da predstavi električni automobil krajem 2025.
Stroži propisi o emisiji primoravaju proizvođače automobila da pređu na EV, ali proizvođači superautomobila se drže SUS motora što je duže moguće. Zato što znaju šta njihovi kupci žele, a to je emocija koju samo SUS velike zapremine može da isporuči. EV-ovi su znatno brži, ali Vinkelman smatra da to nije tako uzbudljivo kao benzinski motor postavljen iza sedišta. Lamborghini bi mogao da sačuva motore sa unutrašnjim sagorevanjem prelaskom na e-goriva. Italijanski egzotični brend bi mogao da iskoristi napredak Porschea (deo Volkswagen grupe) u razvoju i proizvodnji sintetičkih goriva u Čileu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs