home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW X6 M

Jasno je kolike će biti carine na automobile s motorima poput V8

Kina je signalizirala da je spremna da uvede carine od 25 posto na uvezene automobile s velikim motorima, dok trgovinske napetosti eskaliraju sa SAD-om i Evropskom unijom.

Nameti bi uticali na evropske i američke proizvođače automobila i imali bi značajan uticaj na odnose s EU, kažu u Kineskoj privrednoj komori pri EU, a prenosi Bloomberg. Peking pojačava pretnje odmazdom dok se približava rok u kojem EU mora da objavi rezultate svoje istrage o kineskim subvencijama za električna vozila. Unija mora da obavesti kineske izvoznike da li namerava da uvede carine do početka juna, a one bi mogle da stupe na snagu mesec dana kasnije, navodi Eurasia Group.

Trgovinske napetosti između EU i Kine su porasle otkako je najavljena istraga o električnim vozilima, a ovomesečna poseta kineskog predsednika Si Đinpinga Evropi, čini se, nije ublažila napetosti. Si je nastojao da odvrati blok od toga da krene istim putem kao i SAD, koji je otkrio sveobuhvatan niz naknada na uvoz iz automobila Kine, navodi Revija HAK.

Kineska komora se pozvala na intervju koji su objavile novine vladajuće Komunističke partije Global Times u kojem je Liu Bin, glavni stručnjak u Kineskom centru za automobilsku tehnologiju i istraživanje, pozvao na privremeno povećanje carinske stope na automobile s motorima većim od 2,5 litara.

Kina je prošle godine uvezla 250.000 automobila iz te kategorije, a pravila Svetske trgovinske organizacije dozvoljavaju carinu do 25 posto, rekao je Liu. Trenutna carina na uvoz putničkih automobila iz Evrope iznosi 15 posto. Tu će najviše biti pogođeni izvoznici poput BMW-a ili Mercedes-Benza. Kina je nedavno najavila da bi mogla da uvede poreze na evropska vina i mlečne proizvode te je započela istragu o evropskom izvozu rakije.

Usred globalne zabrinutosti zbog rastućeg kineskog izvoza, industrija električnih vozila privlači posebnu pažnju. Kina proizvodi više električnih automobila nego bilo ko drugi, a takođe kontroliše većinu lanca snabdevanja baterijama.

Izvor: Revijahak.hr / Bloomberg

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 300



Komentari