
Novo istraživanje je pokazalo da je manje verovatno da će američki vozači 2024. razmišljati o kupovini električnog vozila nego 2023. godine, uprkos tome što je izbor električnih automobila veći nego ikada.
Renomirani J.D. Power je anketirao više od 8000 vozača između januara i aprila za svoj godišnji izveštaj o razmatranju električnih vozila i saznao da je broj ljudi koji kažu da će "vrlo verovatno" razmotriti kupovinu električnog vozila iznosio 24 posto, što je pad s 26 posto prošle godine. Pao je i broj onih koji su izjavili da je "generalno verovatno" da će ga kupiti, sa 61 posto na 58 posto.
Generacija Y (oni rođeni između ranih 1980-ih i sredine 1990-ih) je starosna grupa koja će najverovatnije kupiti novo električno vozilo s 32 posto, ali taj broj je pao za 5 procentnih bodova, a i oni i mlađa generacija Z (sredina 1990-ih do ranih 2010-ih) priznaju da ih odbija visoka cena električnih automobila u poređenju s konvencionalnim ekvivalentima sa SUS motorima.
Kod svih anketiranih najveća briga oko električnih automobila je loša infrastruktura za punjenje. Iako je sada u SAD-u dostupno više punionica nego pre godinu dana, broj ljudi koji tvrde da bi ih zabrinutost oko mogućnosti punjenja odgovorila od kupovine električnog vozila je porastao za 3 posto, na čak 52 posto.
Drugi razlozi koji odbijaju kupce od električnih vozila su domet, vreme punjenja i nedostatak mogućnosti punjenja električnog automobila kod kuće ili na poslu.
Analitičari J.D. Powera tvrde da su visoke kamatne stope, uopšte niske cene goriva, "nedostatak razumevanja dostupnih podsticaja" i manji rast broja novih dostupnih modela u poređenju s prethodnim godinama bile prepreke usvajanju električnih vozila.
Studija je takođe otkrila da je broj vozača koji svaki dan voze relativno velike udaljenosti (46-60 minuta vožnje) i koji žele da kupe električno vozilo pao za ogromnih 13 procentnih bodova na samo 24 posto. Takođe je otkriveno da domaćinstva koja traže dodatni automobil imaju mnogo veću verovatnoću da će razmotriti električni auto od onih koji traže "prvi auto u kući" (68 naspram 47 posto).
Izvor: Seebiz.eu / J.D. Power
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford