
Budući modeli Alfa Romea, uključujući Giuliju i Stelvio sledeće generacije, imaće centralno postavljene registarske tablice, zbog novih propisa o bezbednosti pešaka.
Značajan broj modela italijanske firme ima registarske tablice postavljene sa strane. Tradicija je započela sa Giuliettom Spider iz 1955. godine, a nastavlja se i danas sa modelima Giulia, Tonale i Stelvio. Takav položaj omogućava da Alfina trouglasta 'scudetto' maska u potpunosti dolazi do izražaja.

Nedavno lansirani Alfa Romeo Junior ima centralno montiranu tablicu, a šef dizajna firme Alehandro Mesonero-Romanos je potvrdio da će to biti isto sa električnim naslednicima modela Giulia i Stelvio koji stižu u narednim godinama – i budućim modelima nakon toga.

„Ne možemo više da stavljamo registarsku tablicu sa strane zbog propisa o homologaciji za [bezbednost] pešaka“, rekao je Mesonero-Romanos. Promena se odnosi na izmene napravljene u novim opštim bezbednosnim propisima Evropske unije kako bi se bolje zaštitili pešaci u slučaju da ih udari automobil.
„Neki tvrdoglavi Alfisti, koji misle da Alfa Romeo nije Alfa Romeo osim ako nema registarsku tablicu sa strane, neće biti srećni, ali u istoriji postoji mnogo prelepih Alfa Romea koji imaju registarsku tablicu u sredini. Ovo će nam omogućiti da u svakom slučaju imamo simetriju, tako da sam srećan - ja sam jedan od onih koji voli tablicu u sredini."
Mesonero-Romanos je potvrdio da će Giulia i Stelvio EV-a imati „svežu interpretaciju“ scudetto maske, iako nije želeo da detaljno kaže kako će biti izmenjena da bi se postavila centralna prednja registarska tablica. Ali je potvrdio da će imati zatvoren grafički dizajn sličan zumiranom 3D efektu logotipa koji se koristi na Junioru.
„Postavljanje logotipa u velikoj veličini pokazuje da smo ponosni na njega, a to je moderna grafička interpretacija“, dodao je on. „Kada pogledate patike i ostale stvari, svi prave velike logotipe, i to je lepo sve dok je suptilno. Da je roze bilo bi previše. „Kod Alfe funkcija i dizajn uvek idu zajedno: sledeća generacija automobila će imati zatvoreni logo jer će to biti električni automobili, a mi ne možemo imati funkciju Scudetta kakva je bila kada je zamišljen.”
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs