
Francuski proizvođač automobila Renault i kineski partner Geely najavili su u petak dugo očekivani zajednički poduhvat koji će razvijati motore s unutrašnjim sagorevanjem i hibridne pogone, u nadi da će poboljšati konkurentnost svog poslovanja.
Poduhvat je usmeren na razvoj efikasnijih benzinskih motora i hibridnih sistema, dok konkurentski proizvođači automobila povećavaju ulaganja u pogonske sklopove s niskim emisijama kao odgovor na usporavanje prodaje električnih vozila.
"Kombinacija različitih tehnologija pogonskih sklopova je neophodna... da bi se postigla uspešna dekarbonizacija u svetu u kojem se očekuje da će se više od polovine proizvedenih vozila i dalje oslanjati na motore s unutrašnjim sagorevanjem do 2040.", navode Renault i Geely u zajedničkoj izjavi.
Zajedničko ulaganje 50-50 je ključni element Renaultove strategije za ostanak u trci s većim konkurentima potpisivanjem višestrukih partnerstava za smanjenje troškova i pristup novim tržištima.
Otvaranjem svog poslovanja s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, Renault planira da se fokusira na električna vozila, deo opšteg restrukturiranja francuske kompenije koje takođe uključuje reviziju njenog decenijama starog saveza s Nissan Motorom.
Za Geely, ugovor proširuje svoj obrazac izgradnje partnerstva za širenje izvan Kine. Geely je prethodno najavio ugovor o razvoju hibridnih sistema s Mercedes-Benzom i drži udeo u nemačkom proizvođaču automobila.
Poduhvat, nazvan HORSE Powertrain, biće sa sedištem u Londonu i snabdevaće robne marke grupe kao i proizvođače trećih strana.
Očekuje se da će poslovanje dostići oko 15 milijardi evra (16,2 milijarde dolara) godišnjeg prihoda i proizvodnju od oko pet miliona pogonskih jedinica godišnje, rekli su proizvođači automobila.
Matias Giannini biće izvršni direktor, a izvršni direktor Geely Holdinga Daniel Li biće predsednik odbora.
Giannini je bio bivši globalni izvršni direktor prodaje za Vitesco Technologies, posao pogonskih sklopova koji se odvojio od dobavljača automobila Continental.
Poduhvat se očekivao od početka godine, ali je regulatorno odobrenje u Kini odloženo najmanje tri puta, rekli su Reutersu izvori.
Izvor: Seebiz.eu / Reuters
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault / Geely