home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Nissan Chill-Out Concept

Teslina najbolja tehnologija nisu njeni električni automobili, već postupak koji koristi za njihovu masovnu proizvodnju. Amerikanci su uspeli ponovo da "izmisle točak" i svi rivali pokušavaju da kopiraju njihovu ideju.

Nissan je bio jedan od prvih brendova koji se upustio u električnu mobilnost, čak i pre Tesle. Vođeni željom da budu drugačiji, Japanci su svetu predstavili prvi masovni električni automobil Nissan Leaf.

Iako su dominirali tržištem dugi niz godina, evolucija i rađanje novih rivala srušilo je Nissan s vrha. Međutim, Japanci imaju velike planove da preokrenu situaciju. Jedan od ključnih faktora će biti da svoje električne automobile učini profitabilnim, a da bi to postigli nameravaju da kopiraju Teslinu najgore čuvanu tajnu, navodi Klix.ba.

Kompanija koju vodi Ilon Mask pokazala je da su električni automobili realnost i da itekako mogu da budu profitabilni. Sa samo četiri modela na tržištu, Tesla je osvojio međunarodno tržište, a Model Y postao najprodavaniji automobil na svetu u 2023. godini. Kroz ovaj proces, profitabilnost je od suštinskog značaja za kontinuitet u poslovanju. Tesla je jedan od brendova koji najviše zarađuje za svaki prodati automobil, što se ne može reći za Nissanove električne automobile. Nakon što je praktično zaboravljen, Leaf je napustio tržište ne ostavivši naslednika.

Nissan EV

Nissan prelazi na proces proizvodnje zvani "gigacasting" da bi poboljšao profitabilnost svojih električnih vozila. Sledeći Nissan Leaf stiže 2025. godine sa potpuno drugačijom karoserijom od one koju smo do sada poznavali. Biće to kompaktni SUV i njegove brojne nove karakteristike će uključivati novu i pojednostavljenu proceduru proizvodnje, dobro poznatu "Tesla metodu". Bez sumnje, gigacasting je najgore čuvana tajna američke kompanije. Amerikanci "štampaju" velike komade metala u gigantskim pećima za livenje čelika, a zatim oblikuju delove karoserije u nekoliko sekundi nakon primene upotrebe prese.

Proces montaže je značajno skraćen i moguće je proizvoditi više i brže, uz smanjenje troškova tokom celog procesa. To je ideja koju Nissan želi da primeni u svojim sledećim električnim automobilima. Leaf će biti prvi, ali neće biti poslednji. Japanci žele da lansiraju 30 novih automobila pre kraja ove decenije. Među njima možemo uključiti električni Qashqai i Juke. Oba modela će biti dostupni od sledeće godine, a njihova proizvodnja će se i dalje odvijati u Evropi.

Nissan EV

Nissan se nada da će početi da koristi gigacasting metodu od 2027., godinu dana pre nego što bi mogli da ponude čvrste baterije, još jedan važan preduslov za novu generaciju baterijskih vozila. Japanci su već nabavili specijalne prese za bržu obradu metala. Iako nisu velike kao one koje koristi Tesla, veće su od onih koje koristi Toyota. Međutim, primena gigacastinga takođe zahteva velike i važne promene na ostatku vozila, kao što je platforma. To takođe donosi velike i važne promene u postprodajnom sektoru.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Nissan



čitanja : 630



Komentari