
Izvršni direktor Aston Martina, Lorens Strol, rekao je na medijskom okruglom stolu ovog četvrtka da su kupci "ludo" pozitivno reagovali na limitirani model Valour koji košta skoro 2 miliona evra.
Serija od 110 automobila napravljenih povodom 110 godina Aston Martina rasprodata je vrlo brzo, a prijavilo se čak 10 puta više kupaca od broja ponuđenih automobila.

Model je inspirisan jedinstvenim Victorom, koji je i sam bio posveta Astonovim modelima iz 1970-ih i 1980-ih i bazira se na Vantageu. Ima V12 motor sa 715 KS i ručni menjač sa šest stepeni prenosa. Strol smatra da je upravo menjač veliki deo njegovog uspeha, prenosi Jutarnji.hr.

"Celi svet, umesto da, kako svi misle, prelazi na električnu energiju, vraća se unazad i želi ručni menjač. Govorim o ljubiteljima automobila, ljubiteljima benzina", komentarisao je Strol.

Iako je taj njihov model veliki uspeh ne očekuje se da će Aston proizvoditi automobile s ručnim menjačem u (relativno) velikom broju, ali čini se da u kompaniji misle da bi mogli da imaju uspeha s ručnim menjačima u još nekim ograničenim serijama. Strol je takođe rekao da ugradnja ručnog menjača u Valour nije bio poseban izazov.
Automobilska industrija možda ide u jednom smeru, ali Strol i Aston Martin misle da njihovi kupci žele nastavak tradicije. Nedavno je kompanija potvrdila da bi Aston Martin Vanquish mogao da se vrati s novim V12 motorom i 835 KS.
"To je potpuno novi proizvod i taj motor će, barem za početak, dolaziti samo u našem top modelu koji ćemo lansirati na jesen", rekao je Strol. "Neće dolaziti u DB12 kao što je dolazio u DB11. Mislimo da je DB12 sa 670 konjskih snaga dovoljno snažan da većina ljudi bude zadovoljna."
Ipak, Aston ne beži od elektrifikacije. Hiperautomobil Vallhala biće prvi plug-in marke, a isporuke bi trebalo da počnu do kraja ove godine, a Aston takođe razvija i platformu za baterijsko-električna vozila. Njihov prvi potpuno električni auto će stići 2026. godine, a nakon toga će uslediti još tri modela, uključujući neku vrstu hiperautomobila.
Izvor: Jutarnji.hr / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Aston Martin