
Podatak je američki, ali prilično je indikativan. Naime, sve veći troškovi popravke automobila koji su učestvovali u nesrećama znače da na 21 posto vozila osiguravajuća društva proglašavaju totalnu štetu, što je petostruko povećanje u odnosu na 1980. godinu.
Neki stručnjaci misle da bi taj broj mogao da skoči na neverovatnih 30 posto kako automobili postaju sve složeniji. Deo krivice leži u velikom broju skupih sistema aktivne bezbednosti (ADAS) koji stradavaju u nesrećama (senzori, lidari, kamere…), piše Revija HAK.
Ironično, ista ADAS pomagala za vozače su osmišljena da bi nas spasila od nesreća. Tehnologija koja se koristi u tim sistemima je toliko skupa da osiguravajuće kompanije smatraju da se ne isplati popravljati vozila. Zamena brojnih senzora i kamera potrebnih za funkcionisanje ADAS sistema, kao što je funkcija pomoći pri automatskom kočenju i zadržavanju kolovozne trake, a zatim i kalibracija tih sistema da bi ispravno radili, može da rezultira hiljadama dolara dodatnih troškova, prenosi Bloomberg podake CCC Intelligent Solutionsa.
Kada neko gubi, s druge strane, drugi izlaze kao pobednici. To su u ovoj situaciji aukcijske firme poput Coparta (koje prodaju ovakva vozila), čije su deonice, ističe Bloomberg, porasle 23 posto u prošloj godini i neverovatnih 1110 posto u poslednjih desetak godina.
Izvor: Revijahak.hr / Bloomberg
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford