home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Escape

Podatak je američki, ali prilično je indikativan. Naime, sve veći troškovi popravke automobila koji su učestvovali u nesrećama znače da na 21 posto vozila osiguravajuća društva proglašavaju totalnu štetu, što je petostruko povećanje u odnosu na 1980. godinu.

Neki stručnjaci misle da bi taj broj mogao da skoči na neverovatnih 30 posto kako automobili postaju sve složeniji. Deo krivice leži u velikom broju skupih sistema aktivne bezbednosti (ADAS) koji stradavaju u nesrećama (senzori, lidari, kamere…), piše Revija HAK.

Ironično, ista ADAS pomagala za vozače su osmišljena da bi nas spasila od nesreća. Tehnologija koja se koristi u tim sistemima je toliko skupa da osiguravajuće kompanije smatraju da se ne isplati popravljati vozila. Zamena brojnih senzora i kamera potrebnih za funkcionisanje ADAS sistema, kao što je funkcija pomoći pri automatskom kočenju i zadržavanju kolovozne trake, a zatim i kalibracija tih sistema da bi ispravno radili, može da rezultira hiljadama dolara dodatnih troškova, prenosi Bloomberg podake CCC Intelligent Solutionsa.

Kada neko gubi, s druge strane, drugi izlaze kao pobednici. To su u ovoj situaciji aukcijske firme poput Coparta (koje prodaju ovakva vozila), čije su deonice, ističe Bloomberg, porasle 23 posto u prošloj godini i neverovatnih 1110 posto u poslednjih desetak godina.

Izvor: Revijahak.hr / Bloomberg

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford



čitanja : 289



Komentari