
Italijanska vlada je u ponedeljak pokrenula novi program velikodušnih subvencija za električne automobile o kojem se dugo raspravljalo. Sve je završilo u jednom danu. Kako prenosi RAI, nakon manje od devet sati stiglo je toliko prijava za novi Ecobonus da je potrošen budžet od 200 miliona evra, namenjenih za pomoć pri kupovini električnih automobila.
Subvencija je bila posebno velikodušna, ali podložna strogim uslovima: maksimalna subvencija od 13.750 evra je bila dostupna kupcima automobila s pokazateljem prihoda (ISEE) manjim od 30.000 evra koji su dali stari automobil (Euro 2) na otpad i umesto njega kupili novi auto. Bez ograničenja primanja i bez predaje starog automobila, subvencije su išle do maksimalno 6000 evra. Kako piše Revija HAK, za sada nije poznato koliko kupovina je subvencionisano, ali sve je podsećalo na neku lutriju u kojoj je jedan od glavnih kriterijuma bila brzina…
Druga linija subvencija je još dostupna, s oko 400 miliona evra ukupnog budžeta. Te subvencije su niže, a njima vlada podupire kupovinu lakih električnih vozila, poput novog Fiata Topolina, hibride ili štedljive automobile i motocikle s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, poput onih na plin.
Do sada je tržišni udeo električnih automobila u zemlji bio značajno ispod evropskog proseka, lane je prodato oko 4,4 posto novih električnih automobila. Sindikati su za slabu potražnju okrivili čekanje na subvencije. Na prelazu godine Stellantis grupa je na duže vreme pauzirala proizvodnju malog električnog automobila Fiat 500e u Torinu zbog slabe prodaje.
Izvor: Revijahak.hr / RAI
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat