
U poslednjih nekoliko godina španski Seat su proglašavali "mrtvim", otpisivali ga iz VW Grupe i davali mu ulogu još marginalnijeg brenda. Međutim, Seat je daleko od toga da je mrtav, još dalje da je otpisan. Španci su u 2023. uspeli da ostvare najveći profit u svojoj istoriji, a čini se da će ova godina biti još bolja.
Ko bi rekao da će Seat usred električnog talasa ostvariti najbolju komercijalnu godinu u svojoj zanimljivoj istoriji. Sa 33 miliona evra u nestabilnoj 2022. godini operativna dobit je u prošloj godini skočila na 625 miliona evra. Španski brend u ovoj godini postiže još bolje prodajne rezultate i još nije rekao poslednju reč, navodi Klix.ba.

Dugo se nagađalo o lošem zdravstvenom biltenu španske marke, a Seat je početkom pandemije Covid-19 delovao kao životinja pred smrt oko koje nadleću lešinari. To nije bilo daleko od istine, jer su rezultati u tom trenutku bili više nego očajni. To je navelo mnoge "lude" glave, tamo negde u odboru Volkswagena, da unapred otpišu Seat i da mu dodele neku drugu, još marginalniju ulogu.
Seat je prošlu godinu završio s odličnim prodajnim brojkama, koje su stabilizovale marku. Međutim, ova godina je još plodnija. Nakon pet meseci prodaje, Seat ima novi plus u prodaji u Evropi. Prema podacima koje iznosi Evropsko udruženje proizvođača automobila, Seat je u maju prodao 4.385 automobila više nego u istom mesecu lane, ostvarivši rast od čak 21,1 posto. To je daleko najveći rast na nivou VW grupe.
Istovremeno, na nivou prodaje za prvih pet meseci, Seat je plasirao 121.169 novih vozila u Evropi, što je takođe rast od 10,3 posto u odnosu na prošlu godinu kada je isporučeno 109.827 vozila. Dakle, kompanija je u jako dobrom stanju i za informaciju najvećim kritičarima i dušmanima neće nestati.

Čak, Seat u asortimanu ima relativno zastarelu i delom "potrošenu" gamu od svega pet vozila sa SUS motorima i niti jedan električni model. Pretpostavimo da trenutna situacija sa usporenom prodajom baterijskih vozila godi Seatu, koji se uglavnom oslanja na automobile sa klasičnim motorima. Ibiza, Arona i Ateca čine glavninu prodaje, a prodaju se isključivo sa benzinskim i dizel motorima. Leon i Tarraco u ponudi imaju i hibridne verzije, ali i njihova egzistencija zavisi od verzija s motorima na unutrašnje sagorevanje, jer PHEV-ovi generalno više nemaju podršku u vidu subvencija.

Ako u obzir uzmemo Cupru, Seatov luksuzni ogranak u kojem je u poslednje dve godine poslovanje prilično prometno i koji će krajem decenije okušati sreću na američkom tržištu, Španci postaju gorak okus u ustima velikih šefova koji su do "juče" imali drugačije namere s ovom markom. S ovakvim kartama na stolu, jasno je da Seat ima puno bolje šanse za opstanak nego do par godina unazad.

Najavljena ažuriranja održaće udarne modele na tržištu najmanje do 2028. godine. Tokom ove četiri godine, rukovodstvo Volkswagen koncerna će sigurno meriti brojke kroz lupu i tražiti dlaku u jajetu, a Seat tražiti način kako da lakše preživi srednjoročnu strategiju.

Ono što ostaje nerešeno pitanje za Seat je elektrifikacija, ali s obzirom na aktuelno stanje na tržištu, gde analize pokazuju pad interesovanja kupaca, električni horizont je dovoljno daleko da bi brinuo Špance. Odlaganje stupanja na snagu pravila o Euro 7 normi takođe ide na ruku menadžerima u Barseloni.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Seat