home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volkswagen Polo

Sklapanjem poslednjeg Pola, 40 godina nakon početka proizvodnje u španskoj fabrici Navara u Pamploni, završava evropska proizvodnja Volkswagenovog bestselera.

Budućnost fabrike je u proizvodnji dva nova EV modela, a Polo se seli u Južnoafričku Republiku, odakle će stizati i na Stari kontinent.

Ima više i manje bolnih rastanaka, a ovaj je za Špance i Volkswagen jedan od najvećih. Prvi VW Polo proizveden u Španiji je napustio Volkswagenovu proizvodnu traku u Navari. 20. marta 1984. godine, a sada, nakon nešto više od 40 godina i 8.422.161 proizvedenih primeraka, fabrika se oprašta od legendarnog nemačkog bestselera.

Volkswagen Polo

Poslednji Polo proizveden u Španiji je bio plavi primerak s 1.0 TSI motorom od 95 KS, ručnim menjačem s pet stepeni prenosa i opremom Life koji će ostati u Španiji. Preostali modeli, koji će nastaviti da se prave u Navari, jesu SUV verzije Pola, manjeg i starijeg T-Crossa te većeg i novijeg Taiga, jedinih modela koje marka proizvodi u ovoj zemlji.

Ali, sve će se promeniti za nekoliko godina, budući da se očekuje da će se od 2026. u fabrici proizvoditi dva nova pristupačna električna automobila koje Volkswagen koncern planira da lansira. Biće to Volkswagen ID.2 X i Škoda Epiq, dva mala SUV modela iz B segmenta, bazirana na platformi MEB Entry, a dužina će biti oko 4,10 metara.

To ne znači i potpuni kraj za Polo, jer će se popularni Nemac još sledećih nekoliko godina prodavati u Evropi. Ali, oni više neće dolaziti iz Španije, već iz Kariege (Južna Afrika), gde je preseljena proizvodnja modela.

Nedavno je doveden u pitanje kontinuitet legendarnog Pola koji je na tržištu od 1975. kroz sedam "plodnih" generacija. Pre svega zbog nedoumica koje je model izazvao u pogledu mogućnosti prilagođavanja strožem Euro 7 standardu. Međutim, implementacija najnovijeg standarda emisija do 2030. dala je Polu malo prostora za disanje, koji će se minimalno ažurirati tokom sledećih nekoliko godina dok ga konačno ne zameni električni model.

Njegova "prirodna" zamena biće budući ID.2 koji će se proizvoditi u španskoj fabrici u Martorelu, ali koji će biti predstavljen tek na sledećem salonu automobila u Minhenu u jesen 2025. godine. Njegova SUV verzija, kao što smo rekli, proizvodiće se u Navari, koja će proći unutrašnju transformaciju kako bi se prilagodila ovim novim malim električnim automobilima.

S tim u vezi, španska fabrika će za ovu transformaciju dobiti investiciju veću od milijardu evra. Međutim, radnici i sindikati već neko vreme izražavaju zabrinutost zbog praznine koja je nastala nakon završetka proizvodnje Pola. Naime, budući da će novi električni modeli na proizvodnu traku stići za manje od dve godine, Španci očekuju pad proizvodnje u sledećih 18 meseci. Interne prognoze pokazuju da će fabrika proizvesti 250.000 automobila ove godine i samo 150.000 jedinica 2025. godine.

Izvor: Seebiz.eu / Klix.ba

Foto: Volkswagen



čitanja : 601



Komentari