
Nemački proizvođač radi na razvoju novog standardnog hibridnog sklopa (HEV), čije će komercijalno lansiranje označiti kraj popularnog TDI dizelaša.
Dani dizel automobila u Evropi su odbrojani. Pravac koji su postavile evropske vlasti je jasan. Na tržištu putničkih automobila, hibridni automobil je već postao novi dizel, piše Klix.ba.
Elektrifikacija na višem ili manjem nivou biće odlučujuća u kratkoročnoj, srednjoročnoj i dugoročnoj budućnosti. Proizvođači automobila, veliki divovi evropske automobilske industrije, odlučili su da naprave novi korak da ne bi zaostali u ovom procesu promena u koji smo uronjeni.
Volkswagenu ova situacija nije strana. U stvari, to je jedan od glavnih evropskih proizvođača automobila koji se i dalje najviše oslanja na dizelske automobile. Nažalost, fokusiranje na dizelaše, ma koliko god oni bili usavršeni, jednostavno ima "rok trajanja", a Volkswagenov plan je otkriven zahvaljujući informacijama kojima je francuski L'argus imao ekskluzivan pristup.
Volkswagen Golf dizel će napustiti tržište
Istorija Volkswagen Golfa se ne može razumeti bez dizel motora. TDI je prava institucija u asortimanu Volkswagen kompaktnih vozila. Ovi motori su učinili Golf najprodavanijim automobilom u Evropi dugi niz godina. Međutim, ovi motori ne mogu večno trajati, a Volkswagen planira da penzioniše popularni TDI.
Volkswagen navodno potajno radi na novoj hibridnoj verziji Golfa, čije će lansiranje na kraju dovesti do povlačenja dizel verzija. U mislima Nemaca je Toyota Corolla, jedan od najuspešnijih kompaktnih automobila svih vremena. To je jedan od najprodavanijih automobila na svetu, a Volkswagen želi da Golf ima isto "oružje" kao i japanski model.
Golf će tako uskoro debitovati u klasičnoj samopunjivoj hibridnoj (HEV) varijanti. Takva tehnologija je nova za Volkswagenov kompakt. Nemački proizvođač razvija novi hibridni motor kako bi se, između ostalih, takmičio s Toyotom. Osim toga, u konkretnom slučaju Golfa s klasičnim hibridnim sklopom na kojem je Toyota izgradila imperiju, on će popuniti ogromnu prazninu između aktuelnih 48-voltnih blažih hibridnih (MHEV) i plug-in hibridnih (PHEV) verzija.
Golf TDI postaje Golf HEV
To nije tehnologija koja će biti ekskluzivna za Golf, budući da Volkswagen planira da je proširi na veliki deo svoje linije putničkih automobila. Međutim, Golf će biti nosilac standarda za ovaj motor kojim će se oživeti stvari u konkurentskom C segmentu.
Volkswagen očekuje da će novi hibridni Golf imati dovoljno nisku potrošnju goriva da se takmiči sa dizel kompaktima koji će i dalje biti dostupni na tržištu. Zato će, u principu, oproštaj od dizelskog Golfa po pitanju efikasnosti nadoknaditi ovaj hibridni motor. Novi hibridni sklop će navodno, pored Volkswagena, biti prisutan i u Audiju. Za sada, Seat i Škoda su isključeni iz ovog plana.
Nemački proizvođač ne isključuje produženje komercijalnog veka Golfa osme generacije do 2035. godine. Da bi se to postiglo, čini se da je hibridna varijanta nužno potrebna. Da ne pominjemo nove propise o emisiji izduvnih gasova koji su odmah iza ugla i koji će predstavljati novi izazov za proizvođače automobila koji se i dalje oslanjaju na motore s unutrašnjim sagorevanjem.
Izvor: Klix.ba / L'argus
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen