
Ford je već ukinuo brojne modele (Fiesta, Mondeo...), a i Focus će biti penzionisan 2025. godine. Zašto se Ford oslobađa svojih automobila? Zato što je to „izlazak iz biznisa sa dosadnim automobilima i ulazak u posao sa legendarnim vozilima“.
Kako navodi Motor1, to je ono što je generalni direktor Džim Farli rekao britanskom magazinu CAR u nedavnom intervjuu tokom kojeg je priznao da je te automobile „volelo mnogo kupaca“. Uprkos tome što su bili prilično popularni, Farli kaže da jednostavno ne vredi ulagati više novca u automobile kao što su Fiesta, Focus i Mondeo, za razliku od komercijalnih vozila, na primer.
Direktne zamene za te automobile nažalost nisu planirane. Umesto toga, Ford nudi nekoliko električnih SUV-ova (Explorer i Capri), a i veoma uspešan krosover Puma će uskoro dobiti potpuno električnu varijantu.
Ford Europe je inače nedavno odustao od svog plana da od 2030. bude samo električni brend.
Ali ubijanje tih „dosadnih“ automobila stavlja Volkswagen Grupu, Toyotu, Stellantis i Hyundai u dobru poziciju pošto oni još uvek nude obične automobile. Kao što smo ranije izveštavali, Fordova prodaja u Evropi opada. U prvih šest meseci 2024. prodaja im je pala za 16,9% u Evropskoj uniji, EFTA-i i UK. To je dovelo do pada tržišnog udela sa 4,1% na 3,3%.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs