
Grupacija Stellantis je i zvanično najavila da više neće primati narudžbine za laka komercijalna vozila s dizel motorima. Poslednji primerci ovih modela s dizelskim pogonom biće isporučeni početkom sledeće godine.
S obzirom da nova ograničenja emisije CO2 stupaju na snagu sledeće godine, proizvođači automobila traže najbolja rešenja za flote vozila da ne bi morali da plaćaju teške kazne. Ukidanje dizel motora je jedno od tih rešenja, čak i ako ova vrsta pogona ostaje jedna od najprihvaćenijih u segmentu teretnih vozila, piše Klix.ba.
Podsećamo da je Dacia zauvek odustala od dizel motora s prestankom životnog veka Dustera druge generacije. Toyota je mnogo pre preduzela ovaj korak i zamenila svoje čuvene dizele hibridnim sistemima, koji su podjednako štedljivi i sa sličnim performansama. Međutim, suprotno od tog trenda Volkswagen grupa još uvek odoleva pritiscima, te i dalje prodaje automobile opremljene dobro poznatim TDI dizelašima, čak i ako se sprema da ih ukine u narednim godinama.
Ipak, ono što je neupitno u Stellantis grupi, dizel motori će nestati iz ponude komercijalnih vozila. Multinacionalna grupacija je najavila da će od ove jeseni prestati da prima narudžbine za komercijalne modele pogonjene preostalim dizel motorima.
Tako će modeli kao što su Peugeot Rifter, Citroen Berlingo i Opel Combo biti dostupni samo s benzinskim ili električnim motorima. Uključujući teretne verzije više se neće nuditi s dizel motorima, mada odluka o ovim modelima ostaje pod znakom pitanja.
Prema informacijama objavljenim u francuskim medijima, Stellantis će prestati da isporučuje komercijalna vozila s dizel motorima nakon 1. januara 2025. godine. Trenutno su gore navedeni modeli dostupni s 1.5 BlueHDI dizel motorom u dve opcije snage: 100 i 130 konjskih snaga.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Opel