home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ola Kallenius

Šef nemačkog proizvođača automobila Mercedes-Benz Ola Källenius priprema svoju kompaniju za "darvinističku bitku" dok se evropski automobilski divovi kolebaju zbog pada potražnje i napada kineskih konkurenata.

Izvršni direktor Mercedesa je rekao da je najveći izazov s kojim se suočavaju proizvođači automobila zaustavljanje krize poverenja među kineskim potrošačima.

Evropski proizvođači automobila su napravili značajan prodor na kinesko tržište gladno EV-a, reagujući na neočekivano usporavanje razvoja tehnologije u Evropi.

Međutim, slična prezasićenost potražnje u Kini i pojava jeftinih konkurenata iz regije su naterali evropske proizvođače automobila da se bore s požarima kod kuće i u inostranstvu.

"Morate kontrolisati stres, nastaviti ulagati, nastaviti s inovacijama i osigurati da na kraju te Darvinove bitke budete jedan od preostalih boraca", rekao je Källenius, kako prenosi Reuters, na konferenciji Globalni dijalog u Berlinu.

Kao i drugi evropski proizvođači automobila, Mercedes se suočio s poteškoćama u protekloj godini. Tržište automobila je uzdrmano u sektoru električnih vozila, rastućom konkurencijom kineskih firmi i padom raspoloženja potrošača u Kini. Deonice Mercedesa su pale više od 10% do 2024.

Međutim, grupacija je ove godine nadmašila nemačke konkurente Volkswagen i BMW, što joj je pomoglo da postane najveći nemački proizvođač automobila po tržišnoj vrednosti.

Volkswagen vodi ogromnu bitku sa svojim radničkim savetom za smanjenje broja zaposlenih dok cilja na uštede od 10 milijardi evra. U septembru je taj proizvođač automobila objavio svoje drugo upozorenje o dobiti u tri meseca.

U međuvremenu, BMW je u avgustu smanjio svoje prognoze za 2024. zbog problema s kočionim sistemom i vlastite borbe s "prigušenom potražnjom" u Kini.

Mercedes-Benz je ranije ove godine poništio svoje ambiciozno obećanje da će do 2030. postati potpuno električni i u julu je objavio vlastito upozorenje o dobiti.

Neki evropski proizvođači automobila s očajem su reagovali na carine nametnute kineskim električnim vozilima, nakon što su prekinuli svoje uloge u partnerstvu s kineskim firmama. Međutim, Källenius sada gleda u sledeću fazu revolucije u proizvodnji automobila.

Källeniusov osećaj deli i šef Mercedesove Formule 1, Toto Wolff.

Govoreći za Fortune, izvršni direktor Mercedes-AMG Petronasa Wolff rekao je da pozdravlja mogućnost da se kineski proizvođači automobila pridruže F1.

Proizvođači automobila koriste svoju prisutnost u trkama da bi izgradili vrhunsku tehnologiju koja će jednog dana ući u potrošačke automobile proizvođača, nešto što Wolff misli da čini dolazak kineskih proizvođača automobila neizbežnim.

“Mislim da je pitanje vremena kada će kineski brendovi otkriti inovativnu prirodu F1, i korist koju ona može doneti za drumske automobile i ogromnu marketinšku moć koju [ima].

Autor: SEEbiz / Fortune

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 7131



Komentari