
Automobilska industrija, ključni sektor u Nemačkoj, u krizi je dok prodaja električnih vozila, u čiji razvoj su uložili ogromna sredstva, opada. U avgustu je tako prodaja električnih automobila u Nemačkoj pala za čak 69 posto.
To je najveći pad prodaje električnih auta na mesečnom nivou u istoriji nemačkog tržišta, ali ni ranije ove godine situacija s električnim autima nije bila ružičasta. Na primer, prodaja je pala za 37 posto u julu i 16 posto u junu. Pad zanimanja za električne automobile i slabija prodaja je problem i u mnogim drugim državama EU.
Zbog toga političari pokušavaju pronaći rešenje da bi podstakli prodaju i "olakšali život" nemačkim proizvođačima koji su posebno pogođeni ovim razvojem na tržištu. Najnoviji predlog nemačke stranke SPD, koja je član vladajuće koalicije jeste finansijski podsticati vlasnike starih automobila da pređu na električni. Za prelazak sa starog vozila s SUS motorom na novi električni automobil kupci bi dobili 6000 evra, a ako bi se odlučili na kupovinu polovnog električnog vozila, bonus bi iznosio 3000 evra, piše u predlogu SPD-a.
Kako navodi Jutarnji.hr, ovo nije prvi put da Nemačka sličnim merama pokušava da reši krizu vlastite auto industrije. Tokom ekonomske krize 2009. godine, nemačka vlada je uvela bonus za kupovinu novog vozila, ali tada su u obzir dolazile sve pogonske opcije. Svako ko je staro vozilo predao na otpad i kupio novi dobio je ekološki bonus od 2500 evra. Ta mera koja je državu koštala 5 milijardi evra se pokazala punim pogotkom jer prodaja automobila je doživela veliki rast.
Nemačka stranka SPD se nada da će nova ideja pokrenuti nemačku tranziciju s SUS motora na električna vozila te podržati nastojanje da se postignu klimatski ciljevi. Protivnici predloga, uključujući Nemačko udruženje industrije energetike i vode (BDEW), tvrde da je SPD cilja na pogrešan problem i poziva vladu da kao prioritet postavi širenje infrastrukture za punjenje. Udruženje tvrdi da će bez značajnijeg povećanja broja punjača, kako u urbanim tako i u ruralnim područjima, usvajanje električnih vozila biti sporo, bez obzira na finansijske podsticaje. Po njima, glavni problem električnih automobila nije cena, već problem s dometom automobila, odnosno mogućnostima njihovog punjenja.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen