
Pre otprilike pet godina, Lamborghini je odlučio da hibridizuje celu svoju liniju, odustajući od prelaska na potpunu elektrifikaciju. Glavni tehnički direktor Rouven Mor kaže da čak i sada potpuno električni superautomobil iz ovog brenda ne bi uspeo.
„U ovom trenutku, sada, vreme ne bi bilo pravo [za EV], barem ne u super sportskom automobilu“, rekao je Mor za Motor1 u tehničkom centru Nardo tokom lansiranja Urusa SE. „Videli ste mnogo [električnih] automobila na tržištu koji nisu bili baš uspešni."
Sa svojom linijom koja je potpuno hibridizovana, Lamborghini se postavio u savršenu poziciju za uspeh. Sva tri njegova modela — Revuelto sa V12 pogonom, Temerario tvin-turbo i Urus SUV — sada imaju neku vrstu električne pomoći, što brend stavlja na idealno mesto.
„Super sam zadovoljan našom trenutnom postavom, jer sa hibridnom postavom možemo da živimo sledeću deceniju“, rekao je Mor za Motor1. „Ali takođe verujem da Lamborghini treba da obavi tranziciju [na električnu energiju], jer je samo pitanje vremena kada će se način razmišljanja promeniti."
Lamborghini shvata da se vreme brzo približava, zbog čega planira da lansira svoj prvi potpuno električni automobil 2028. Najavljen prošle godine u Montereju sa konceptom Lanzador, EV neće biti potpuni superautomobil, već SUV-ovski 2+2 grand tourer. Najveći izazov za kompaniju biće da se istakne među morem električnih vozila, kaže Mor.

„Radi se o jasnoći proizvoda, definiciji, zadržavanju na DNK vašeg brenda“, rekao je on za Motor1. „Jasno je da potpuno električni automobil iz Lamborghinija mora imati ovu vrstu faktora uzbuđenja. Ne radi se samo o maksimalnoj snazi, maksimalnom ubrzanju.“
Mor je dalje rekao da bi prvi električni Lamborghini trebalo da ima istu "vrstu grubosti, neku vrstu uzbuđenja" kao benzinski automobili ove marke.
„Možete biti sigurni da kada ponudimo prvi električni Lamborghini, bićemo veoma pažljivi u upravljanju atributima brenda“, kaže Mor. "Ne razmišljamo da donesemo još jedan standardni električni automobil, jedan megavat snage. Treba vam diferencijacija.
Izvršni direktor Stefan Vinkelman predviđa da će se EV prodavati kao i glavni superautomobil kompanije, uprkos sve manjem interesovanju javnosti za automobile na baterije.
Vinkelman je izneo očekivani prodajni obim Lamborghinijeve linije nakon lansiranja njegovog EV. „Revuelto je u najmanjem segmentu, obim prodaje će uvek biti najmanji“, rekao je on za Motor1. "A onda vidimo Temerario i [električni] GT automobil manje-više na istom nivou. A Urus će uvek biti najprodavaniji."
Vinkelmanova tvrdnja o obimu prodaje Lamborghinijevog EV je hrabro predviđanje, s obzirom na to da se stav javnosti pomera od električnih automobila, čak i na nivou ultra-luksuza. Ali Lamborghini nije zabrinut zbog današnje potražnje.
„Morate da razmislite o tome da je Lamborghiniju potrebno pet godina [razvoja], a zatim ciklus proizvoda od najmanje osam godina“, kaže Vinkelman. "Tako da uvek morate da gledate šta će se desiti u budućnosti. Jer ako se merite prema raspoloženju dana, nikada nećete ništa učiniti."
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs