home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes EQS

Mercedes-Benz je spreman da investira i razvija različite arhitekture za SUS modele i električne modele sve dok postoji potražnja, potvrdio je izvršni direktor Ola Kalenius.

U razgovoru za Autocar, Kalenius je rekao da Mercedes mora da ponudi modele „bez kompromisa“ u pogledu nivoa opreme, prostora, tehnologije ili performansi – a jedini način da se to uradi je da ponudi arhitekturu po meri.

Kao primer za to je ukazao na sledeću S-Klasu, koja bi trebalo da se pojavi krajem 2028. godine, rekavši da bi bilo nemoguće obezbediti pravi nivo performansi i unutrašnji prostor u pretvaranju SUS modela u EV ili obrnuto.

„Ako ne verujete da je tržište u tom trenutku 100% električno, morate da imate izbor za oboje“, rekao je on. „Morate da ponudite električnu i visokotehnološku elektrifikovanu SUS verziju bez kompromisa.

„Jedino rešenje za koje mislimo da je održivo u tom scenariju je da imate dve platforme.

„Ako uzmete luksuznu limuzinu kao što je S-Klasa, to je najbolje upakovano vozilo na svetu. Kako sedite na zadnjem sedištu, to je merilo, tačka. I ne mislimo da bi kupci prihvatili da idu unazad što se toga tiče. „Kupac je na prvom mestu u ovoj jednačini, i on ili ona su ovde pravi pobednici. Biće to najbolje vreme za kupce Mercedesa u narednih 10 godina.“

Kalenius je priznao da „ulaganje u dve verzije stavlja određeni teret na investiciju“, ali „ako to uradite na inteligentan način, marginalna dodatna investicija može da se zadrži na kontrolisanom nivou, a to je ono što mi pokušavamo da uradimo“.

U tom cilju, sve što nije povezano sa pogonskim sklopom, njegovom pakovanjem i elektronskom arhitekturom koja ga podržava biće što je moguće zajedničko između dva modela. Zaista, fizička tradicionalna hardverska arhitektura više nije najveća investicija u automobil; umesto toga to je elektronska arhitektura i softver.

Inače, obnovljena verzija aktuelne generacije S-Klase bi trebalo da se pojavi za dve godine, a Kalenius navodi da su u kompaniji već investirali mnogo novca u razvoj novih motora s unutrašnjim sagorevanjem koji će biti ponuđeni uz obnovljenu lukusuznu limuzinu, ali i uz njenu sledeću generaciju.

"S obzirom da S-Klasa predstavlja vrh naše ponude i najbolje što kupci danas mogu dobiti za svoj novac investirali smo više, jer nismo spremni da pravimo kompromis koji bismo morali da pravimo ako bi konvencionalne i elektropokretane verzije bile bazirane na istoj platformi, što bi na kraju imalo negativan uticaj na ponudu prostora u kabini i motora", kaže Kalenius.

Konvergencija Mercedesovih linija EV i SUS modela je „već počela“, rekao je Kalenius, pri čemu se nova električna G-Klasa zove G580, a ne EQG, i to će se nastaviti u budućnosti kako se EQ podbrend postepeno ukida.

Kalenius je rekao da ovo nije odustajanje od posvećenosti električnim vozilima, već u stvari sasvim suprotno. Mercedesova posvećenost da bude potpuno električan je uvek bila kvalifikovana klauzulom „tamo gde tržišni uslovi dozvoljavaju“, a ti uslovi još ne postoje i neće biti u doglednoj budućnosti.

Kalenius je priznao da je bio iznenađen sporim nivoom prihvatanja električnih vozila. Projekcije pre pet godina su bile da će do sada imati oko četvrtinu svoje prodaje kao EV, ali tržište je za polovinu manje od toga.

Mercedes je već investirao u potpuno nove generacije svih svojih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, kako bi ih pripremio za Euro 7 propise o emisiji i hibridizovao ih. Ovo plus njegova ulaganja u električna vozila stavljaju Mercedes u „veoma jaku poziciju i možda jednu od najjačih pozicija etabliranih proizvođača“ da odgovori na to kako se tržište razvija, tvrdi Kalenius.

„Ako sada mislimo da do 2030. tržište neće biti apsolutno dominantno električno, ne bi imalo nikakvog ekonomskog smisla da se udaljimo sa velikog dela tržišta. „Ako je 50:50 [SUS i EV], nećete se udaljiti od polovine svog posla. Zatim morate biti sigurni da svoju SUS strategiju proširite dalje od tačke koju ste prvobitno mislili.“

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 244



Komentari