
Pregovori u Briselu o carinama koje je Evropska unija uvela na električna vozila uvezena iz Kine završeni su „velikim neslaganjem“, saopštilo je danas Ministarstvo trgovine Kine.
Pregovarači „nisu postigli rešenje prihvatljivo za obe strane“, mada su „napravili značajan napredak u određenim oblastima“, rečeno je u saopštenju.
Zvanični Peking je pozvao pregovarače EU na sledeću rundu pregovora koja će se održati u Kini.
Zemlje članice EU izglasale su u petak uvođenje carina na električne automobile uvezene iz Kine, uprkos protivljenju Nemaca koji strahuju od trgovinskog rata sa Pekingom.
Evropska komisija je time uvela porez od 10 odsto koji je već na snazi doda doplatu do 35 odsto na vozila na baterije kineske proizvodnje. Ove carine trebalo bi da stupe na snagu krajem oktobra.
Peking koji je to osudio kao „nepoštenu i nerazumnu protekcionističku praksu“, već je odgovorio pokretanjem kontracarina na svinjetinu, mlečne proizvode i alkoholnih pića na bazi vina uvezena iz EU, uključujući konjak.
Predstavnici Pekinga i 27 zemalja EU održali su osam rundi pregovora u Briselu od 20. septembra.
Izvor: Krstarica.com / Beta.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Aiways
Kina uzvraća udarac
Prvi korak je napravljen, a drugi bi mogao da bude daleko bolniji.
Nakon što je objavljeno da je Kina uvela privremene carine na uvoz žestokih pića iz EU, sada se pominje mogućnost uvođenja carina na skupocena evropska vozila.
Evropa se očigledno igra vatrom, a tu bi upravo autoindustrija mogla da bude najjače pogođena. Naime, nakon što se zaoštrilo u trgovini između Evrope i Kine, otvara se mogućnost daljnje eskalacije. I dok je povećanje carina na žestoka pića iz EU zbog njihove nerealno niske prodajne cene koja bi mogla da naškodi domaćim proizvođačima bila tek manja neprijatnost, iz kineskog ministarstva trgovine sada najavljuju mogućnost novih i daleko 'opasnijih' carina.
Predstavnik ministarstva je rekao da "Kina proučava mere poput podizanja carina na uvezena vozila s motorima velike zapremine" jer će zemlja "preduzeti sve potrebne mere da bi čvrsto zaštitila legitimna prava i interese kineskih industrija i preduzeća", piše Bloomberg. Nepotrebno je reći da bi to moglo uticati na nemačke i italijanske kompanije koje u Kini nude luksuzna vozila visokih performansi s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.
Na kineskom tržištu su izuzetno popularni automobili Audija, BMW-a i Mercedesa, a značajan udeo u prodaji imaju i egzotične marke kao što su Maserati, Lamborghini i Porsche.
Izvor: Index.hr / Bloomberg