
Stellantis je preliminarno u sredu procenio da je u trećem tromesečju isporučio 20 posto manje automobila, istakavši da pokušava da reši problem nagomilanih zaliha u SAD-u.
Grupa procenjuje da je u periodu od jula do septembra kupcima širom sveta isporučila 1,15 miliona vozila. U istom periodu prošle godine su isporučili 1,43 miliona. Dosadašnje procene su pokazivale 15-procentni pad. Isporuke kupcima u Severnoj Americi su smanjene za 36 posto, uz isporučenih 171.000 vozila, saopštavaju iz kompanije, ističući da je isporuka više od 100.000 vozila otkazana zbog planiranog smanjenja proizvodnje pred lansiranje novih modela krajem godine.
Isporuke kupcima u regiji "proširene Evrope" su smanjene za 17 posto, pre svega zbog odlaganja plasmana nekih modela, uključujući Citroen C3. Krajem septembra grupa je znatno smanjila procenu marže operativne dobiti u ovoj godini i najavila da će potrošiti do 10 milijardi evra na plan koji bi trebalo da oživi poslovanje u SAD-u.
- Problem se u osnovi svodi na prevelike zalihe, rekao je izvršni direktor Karlos Tavares početkom nedelje na automobilskom sajmu u Parizu. Regionalni menadžeri su usvojili po njegovim rečima "rizičan" plan prodaje u drugom tromesečju
U prvim nedeljama oktobra udeo prošlogodišnjih modela automobila marke Dodge je činio čak 19,3 posto Stellantisove ponude u zalihama ovlašćenih prodavaca. Udeo prošlogodišnjih modela Chryslera je iznosio 8,3 posto, a Jeepova 1,3 posto. Paralelno je udeo novih Ramova, planirani za 2025. godinu, već dostigao 36,6 posto, a ostalih marki od 11 do 14,5 posto.

- Svi imaju problema sa zalihama, ali niko tako hronične i dramatične kao Stellantis, naglasio je izvršni direktor aplikacije za kupovinu automobila CoPilot Pet Rajan, istakavši i da su Stellantisove cene od 2019. do 2024. porasle za 50 posto, gotovo dvostruko snažnije od prosečnog rasta potrošačkih cena.
Stellantisovi problemi u SAD-u bi trebalo da budu rešeni do kraja godine, rekao je Tavares u Parizu.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dodge