
U 2021. godini, ubrzo nakon što je finalizovano spajanje Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i PSA grupe, izvršni direktor Stellantisa Karlos Tavares dao je obećanje. Kako podseća Motor1, direktor je tada rekao da će automobilski konglomerat ulagati u sve brendove 10 godina. Ipak, sada kaže da će menadžment mnogo ranije odlučiti o sudbini svih 14 kompanija.
Govoreći na sajmu automobila u Parizu, Tavares je rekao da će odluke biti donete za 2-3 godine. Kada se to desi, neko drugi će biti na čelu Stellantisa. Kao što je nedavno objavljeno, proces traženja novog generalnog direktora je već počeo. Tavaresov petogodišnji ugovor ističe početkom 2026. i neće biti produžen jer će se portugalski biznismen povući. Njegov naslednik biće objavljen krajem 2025. godine.
U međuvremenu, Tavares je rekao za Automotive News da su sve kompanije pod korporativnim kišobranom u potpunosti finansirane do kraja 2026. To izgleda čudno, s obzirom na to da je Chrysler ostao samo na jednom modelu, a to je stari Pacifica/Voyager. Međutim, američki brend se sprema da lansira svoj prvi EV sledeće godine, tako da postoji nada za oživljavanje.

Lancijin proces ponovnog rađanja je počeo novim Ypsilonom i nastaviće se 2026. godine sa Gammom koja stiže kao vodeći model u stilu fastbacka. Ako se zadrži duže, problematična italijanska marka će lansirati novu Deltu 2028.
Alfa Romeo namerava da lansira sledeću generaciju Stelvija 2025. godine, a Giuliju godinu dana kasnije. Veći SUV je planiran za lansiranje 2027. godine i pre svega će ciljati američko tržište.
Dodge ima novu liniju Chargera i Hornet baziran na Alfi Tonale, a izveštaji navode da se Stealth vraća kao SUV 2027. godine da zameni Durango.
Jeep ima čitavu gomilu novih modela na putu, uključujući Renegade i Compass sledeće generacije, od kojih oba dobijaju EV verzije. Takođe planira MUV "Mainstream Utility Vehicle") koji će se smestiti ispod Grand Cherokeeja. Sva ova vozila stižu do kraja 2027.

Ram se trenutno suočava sa problemom kvaliteta, kako navodi sam Tavares. Previše novoproizvedenih kamioneta treba popravke odmah nakon napuštanja montažne trake. Stellantis se bavi ovim problemima, ali je prodaja u SAD do septembra pala za 24%.
Govoreći o brendovima koji su preveliki da bi propali, Fiat, Opel/Vauxhall, Citroen i Peugeot svi imaju zauzete programe.
Za Maserati je Tavares ove nedelje priznao da je kompanija „u minusu“, stavljajući krivicu na marketing, a ne na same automobile.

Nejasno je kakav je plan za DS automobile, iako će novi vodeći model DS9 verovatno biti lansiran 2025. godine, zajedno sa drugim modelom. Očekuje se da oni biti predvodnici porodice plug-in hibrida i električnih vozila, pod uslovom da će DS imati priliku da dokaže svoju vrednost. Što se tiče Abartha, radi se kao i obično, izbacivanjem sportskih verzija Fiata.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs