
Jesen je bila u znaku popularnog električnog bestselera. Najprodavaniji auto u Evropi prošlog meseca je bio Model Y, sa 28.680 prodatih primeraka, što je iznenađujući podatak nakon opšteg sivila za električne automobile ove godine. Međutim, Dacia Sandero ostaje na vrhu ukupne evropske prodaje ove godine.
Oporavak tržišta električnih vozila teče jako sporo. Uprkos otežavajućem periodu za baterijska vozila, kupci i dalje najviše veruju Tesli, navodi Klix.ba.
Shodno takvom raspoloženju, Model Y, pored toga što je u prvom jesenjem mesecu bio najtraženiji električni automobil, on je istovremeno bio i najprodavaniji model u Evropi u septembru. Može se reći, bio je to svojevrsni povratak otpisanog, s obzirom da je Model Y bio najprodavaniji automobil evropskog, ali i svetskog tržišta lane.
Tako su evropski kupci u septembru registrovali čak 28.680 primeraka Modela Y. To je izvanredan rezultat, s obzirom da se na drugoj poziciji septembarske prodaje, sa skoro 8.000 isporuka manje, našao Volkswagen Tiguan sa 20.763 isporučenih jedinica, a pobednički podijum je upotpunio Renault Clio s 20.306 prodatih primeraka.
Ukupni lider ovogodišnje prodaje u Evropi – Dacia Sandero, bio je četvrti najtraženiji automobil proteklog meseca (plasirano je 19.346 jedinica). Rumunski hatchback pristupačne cene ostaje na vrhu ukupne prodaje u prvih devet meseci sa čak 203.474 primerka, što je povećanje od 16,4 posto u odnosu na isti period 2023. godine.
U tom kontekstu, s razlikom većom od 38.000 primeraka u odnosu na VW Golf (plasirano 165.370 primeraka) i više od 41.000 u odnosu na Renault Clio (162.021 primerak), glavne konkurente za titulu najprodavanijeg automobila na kraju godine, Sandero ima ogromne šanse da 2024. godinu završi na prvom mestu na lestvici prodaje u Evropi. Ako se to desi, bila bi to prva godina u Evropi da je jedan Dacia model poneo prestižnu titulu najprodavanijeg. To ćemo svakako uskoro saznati.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla